۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۷۳۷۹۱

مخالفت آلمان با ارسال سلاح برای شورشیان سوریه

خبرگزاری رسا ـ دولت آلمان به خوبی درک کرده است که مسلح نمودن شورشیان سوریه در آینده چه خطری را برای جهانیان دارد.
آنگلا مرکل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری که به بررسی تحولات سوریه می پرداخت در خصوص نظر آلمان در باره ارسال سلاح به شورشیان مسلح می گفت: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مورد ارسال تسلیحات برای مخالفان مسلح سوریه هشدار داد. خانم مرکل روز پنج شنبه در پارلمان آلمان سخنرانی می کرد و گفت: هر انسان با آنچه سوریه می گذرد رنج می کشد و خواستار پایان خونریزی در سوریه است.

گفتنی است وی پیشتر ضمن اعلام اینکه خطرات ارسال سلاح برای شورشیان سوریه غیرقابل محاسبه است، گفته بود: آلمان تحت هیچ شرایطی تسلیحات نظامی به سوریه، کشوری که در جنگ داخلی به سر می‌برد، ارسال نخواهد کرد و کاری ندارد که دیگر کشورها چگونه با تحریم تسلیحاتی این کشور برخورد خواهند کرد.
لازم به ذکر است که چندی پیش اتحادیه اروپا تحریم تسلیحاتی علیه شورشیان سوریه را لغو کرد و به دنبال آن برخی کشورها همانند فرانسه، انگلیس و آمریکا اعلام کردند که سلاح مورد نیاز شورشیان را تامین خواهند کرد.
به نظر می رسد دولت آلمان به خوبی درک کرده است که تجهیز و مسلح نمودن شورشیان سوریه در آینده ای نچندان دور چه خطراتی را برای جهانیان خصوصا کشورهای اروپایی دربر خواهد داشت./1415/9161/خ

ارسال نظرات