۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۷۲۳۹۳

مراسم هفتمین روز ارتحال امام جمعه بنارس هند در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم هفتمین روز درگذشت مدیر حوزه ایمانیه و امام جمعه بنارس هند، شب گذشته در دفتر نمایندگی این حوزه علمیه در قم برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم هفتمین روز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی، رییس حوزه علمیه ایمانیه و امام جمعه شھر بنارس هند، شب گذشته با حضور علمای هند و پاکستان و جمعی از شاگردان وی در دفتر نمایندگی حوزه علمیه ایمانیه قم برگزار شد.

 

این مراسم با تلاوت آیاتی از قران کریم آغاز شد و پس از شعرخوانی یکی از طلاب هندی، حجت الاسلام سید احتشام عباس زیدی از اندیشمندان هند سخنرانی کرد.

 

حجت الاسلام زیدی با اشاره به شخصیت علمی و معنوی این عالم فقید، گفت: حجت الاسلام حسینی در طی چند دھه مبلغان زیادی را به جامعه ھںد تقدیم کرد.

 

وی با اشارہ به آیه شریفه «ھوالذی بعث فی الامیین رسول منھم یتلو علیھم آیاته و یزکیھم و یعلھم الکتاب و الحکمة» تاکید کرد: تزکیه بر تحصیل مقدم است، زیرا تحصیل بدون تزکیه می تواند آثار مخربی داشته باشد.

 

این اندیشمند هندی ادامه داد: فقدان تزکیه دربین دانشمندان غربی موجب کشتار و ضایع شدن حقوق ملت‎ھای مختلف جھان است.

 

وی در گذشت حجت الاسلام حسینی را ضربه بزرگی به هندوستان توصیف کرد و اظهار داشت: این عالم فقید خدمات بسیاری ارائه کرده و حضور وی موجب تقویت و دلگرمی شیعیان بود.


گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی سه شنبه ھفته گذشته در سن 85 سالگی در اثر کھولت سن دارفانی دار وداع گفت.


حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی تحصیلات مقدماتی حوزوی را نزد علمای برجسته ای از جمله پدر بزرگوار خود یعنی حجت الاسلام و المسلمین مظفر حسین امام جمعه سابق شھر بنارس هند آموخت.


 وی در زبان عربی، فقه، اصول، منطق، فلسفه و کلام تبحر ویژه ای داشت و از استادان سطوح عالی حوزه علمیه ایمانیه به شمار می رفت.


 حجت الاسلام و المسلمین حسینی، شاگردان و مبلغان زیادی را در چند دهه تدریس و مدیریت حوزہ علمیه ایمانیه به جامعه ھند تقدیم و تعدادی از کتاب های اسلامی را به زبان اردو به رشته تحریر درآورد./988/ب202/د

ارسال نظرات