۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۷۱۵۸۸

حضور اقوام مختلف آذربایجان غربی در نخستین دقایق انتخاب حماسی

خبرگزاری رسا ـ مردم آذربایجان غربی همپای دیگر هم وطنان خود از نخستین دقایق رای گیری در شعب اخذ رای حاضر شده اند تا حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری را برای جهانیان به تصویر بکشند.
حضور زود هنگام مردم در انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مردم آذربایجان غربی اعم از ترک، کرد، مسیحی، ارمنی و آشوری در دقایق اولیه رای گیری در شعب اخذ رای صف های طولانی تشکیل داده اند تا با خلق حماسه ای دیگر، دشمنان انقلاب و نظام را مایوس کنند.
مسؤولان آذربایجان غربی نیز در مقابل امکانات لازم برای برگزاری انتخابات پر شور و با حضور گسترده مردم در استان را فراهم کرده اند به گونه‌ای که دو هزار و 472 شعبه اخذ رای با هفت هزار و 188 صندوق رای گیری در استان برای جمع آوری آراء مردم مستقر شده اند که از این تعداد یک هزار و 491 شعبه روستایی و 981 شعبه شهری است.
وجود 981 شعبه سیار در استان نشان از همت مسؤولان برای جلب حداکثری آراء مردمی دارد تا حتی مردم در دورافتاده ترین نقاط استان از سهیم شدن در تعیین سرنوشت خود محروم نباشند.
بر این اساس هم اکنون عملیات اخذ آرا مردم آذربایجان غربی در دو هزار و 472 شعبه شهری و روستایی از ساعت 8 صبح آغاز شده است تا ضمن مشارکت در انتخاب رییس جمهوری اسلامی ایران،  272 نفر را برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و شش هزار و 31 نفر  را برای عضویت در شوراهای اسلامی روستا انتخاب کنند.
 
امروز همچنین با آرای مردم آذربایجان غربی انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری در استان برگزار می شود و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان به جای مرحوم آیت الله قره باغی انتخاب می شود.
 
در آذربایجان غربی بیش از دو میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات هستند.
 
 گفتنی است، با افزایش ده درصدی یازده هزار و 860 نفر در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان غربی به رقابت می پردازند.
با انصراف یکی از نامزدهای انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری فقط یک نفر در عرصه رقابت باقی مانده است./936/پ202/س
ارسال نظرات