۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۷۱۳۷۹
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی:

سازش با کدخدا در فرهنگ عاشورایی ملت جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که نتیجه صحبت با کدخدا تعلیق هسته‌ای ایران بود، گفت: مشکلات ما با تسلیم حل نمی شود؛ این کشور عاشورایی است و در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی می‌ایستد.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات استان قم که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه «إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ» گفت: خداوند به مؤمنان امر می‌کند که امانت‌های الهی را به دست صاحبان آن بسپارند.
وی با بیان این‌که امانت داری و داوری به عدل در میان مردم بسیار سفارش شده است، ابراز کرد: انسان زمانی که می‌خواهد در میان مردم حکومت و داوری کند باید به عدل رفتار کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، بر ضرورت رسیدن امانات به دست اهلش تأکید کرد و اظهار داشت: کسی که سر کار می‌آید باید عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده و با همه یکسان برخورد کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با انتقاد از کسانی که اختیارات رییس جمهور را کم می‌دانند، اظهار کرد:‌ دست رییس جمهور باز و همه بودجه کشور بعد از تصویب مجلس شواری اسلامی در دست دولت است.
رییس جمهور باید امانت دار مردم باشد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: دست رییس جمهور در بیت‌المال باز است و باید کسی را انتخاب کرد که امانت دار مردم باشد.
ضرورت توجه به فرهنگ
وی با بیان این‌که باید با تحقیق کسی را انتخاب کرد که با برنامه باشد و به مسائل فرهنگی توجه داشته باشد، گفت: تجربه، ساده زیستی، قدرت مدیریت، استکبار ستیزی و ایستادن در برابر زیاده گویی‌های استکبار از ویژگی های مهم رییس جمهور آینده باید باشد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به کارهای فرهنگی تأکید کرد و ابراز داشت: این‌که برخی تنها مشکلات اقتصادی را بیان کرده و برای آن راه حل ارائه می‌کنند خوب است اما باید توجه کرد که اگر تنها به اقتصاد توجه کرد و مسائل فرهنگی را مورد غفلت قرار داد مانند کشورهای غربی خواهیم شد.
باید دید گفتمان انقلاب از زبان کدام کاندیدا صادر شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این‌که برنامه‌های کاندیداها باید مورد توجه مردم قرار گیرد، گفت: باید ببینیم در برنامه‌های چه کسانی به کار فرهنگی توجه و گفتمان انقلاب از زبان کدامیک صادر شده است.
تنها با کار اقتصادی نمی توان مشکلات کشور را حل کرد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که تنها با حل مشکلات اقتصادی نمی توان کشور را نجات داد، ابراز کرد:‌ هرچند مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما باید دید چه کسی به فرهنگ توجه دارد.
وی با انتقاد از کسانی که طرح مذاکره و سازش با آمریکا را مطرح می‌کنند، اظهار کرد:‌ این‌که برخی می‌گویند باید کدخدا را ببینیم و در برابر آنها دست‌ها را بالا ببریم، یعنی امام خمینی نمی توانست کدخدا را ببیند!
تعلیق، تعطیل و تخریب دستاورد هسته‌ای اصلاحات
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در زمان اصلاحات، خاطرنشان کرد: تعلیق، تعطیل و تخریب نظر دشمن در مذاکرات هسته‌ای بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با تأکید بر این‌که مقاومت و ایستادگی تنها راه مبارزه با تهدیدات دشمنان است، گفت: اگر ما یک قدم عقب برویم همچون برده‌ای در دست آنها خواهیم بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که نتیجه صحبت با کدخدا تعلیق هسته‌ای ایران بود، تریح کرد: مشکلات ما با تسلیم حل نمی شود؛ این کشور عاشورایی است و در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی می‌ایستد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به این‌که مردم در انتخابات دچار سرگردانی بودند و جامعه مدرسین با احساس وظیفه به دنبال رفع تحیر از مردم بود، ابراز کرد: با این وجود دست کسی بسته نیست و با توجه به مناظرات و برنامه‌های کاندیداها می‌توان تشخیص داد که به چه کسی رأی دهیم تا فردا دچار مشکل نشویم./927/پ201/ج
ارسال نظرات