۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۷۰۹۹۰
حجت‌الاسلام مومنی:

دلسرد کردن مردم خیانت به نظام و انقلاب است

خبر گزاری رسا ـ حجت الاسلام مومنی گفت: برخی در داخل حرف دشمن را تکرار می‌کنند و همواره در پی دلسرد کردن مردم هستند با این حال از نبود آزادی بیان هم می‌نالند.
حجت الاسلام سيدحسين مومني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه و دانشگاه دوشنبه بیستم خرداد ماه پس از نماز مغرب و عشاء، در مسجد امام صادق واقع در میدان فلسطین در سخنرانی خود به مباحثی از بعثت پیامبر پرداخت و گفت: فلسفه بعثت از زبان خودحضرت دو تعبیر دارد.
وی در ادامه توضیح دادند: زمانی که مکارم اخلاق به تنهایی بیان شود ،یعنی من مبعوث شدم تا اصول اخلاقی را درجامعه تبیین کنم و وقتی مکارم اخلاق و محاسن اخلاق در کنار هم بیاید کاشف از این است که مکارم اخلاق یک اصول و یک زیبایی دارد، یعنی اگر مکارم اخلاق به مرحله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ظهور برسد زیبایی‌هایی دارد و من برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده ام.
حجت الاسلام مومنی به دقت در اخلاقیات تاکید کرد و گفت: از اول انقلاب بزرگان ما گفتند که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و این تفکر در دین اسلام قابل پذیرش نیست، منطق معصومین و اولیای الهی منطق شفافیت است و در هیچ جا دیده نشده برای هدفشان متوسل به نیرنگ شوند.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: کسانی که در خط پیامبرخدا(ص) سلوک می‌کنند باید متصف به این وصف (مکارم اخلاق) شوند و ویژگی‌‌های آن در قرآن آمده است.
وی در ادامه ویژگی‌ها‌یی که در آیه آخر سوره فتح آمده را بیان کرد: کسانی که با این پیامبر هستند اوصافی دارند و اگر این را در خود تجلی بدهند مثل ابزار تولی و تبری در خط ایشان قدم برداشته اند و آن اوصاف عبارتند از «اشداء علی الکفار» یعنی نسبت به کفار باید شدید باشند پس حرف و عملی که دشمن شاد کن است نمی‌زنند و از هر امری که کمک به دشمن باشد اجتناب می‌کنند.
این استاد دانشگاه با تاکید به این‌که بعضی‌ها هستند که حرف دشمن را می‌زنند ابراز داشت: می‌گویند؛ ای مردم عزیز من می‌دانم شما پای صندوق رای نمی‌آیید، من می‌دانم انگیزه ندارید به پای صندوق‌ها بیایید. یکی نیست به این آقا بگوید تو برای حکومت اسلامی داری حرف می‌زنی یا برای دشمن و بعد هم می‌گویند ما نمی‌توانیم حرف بزنیم.
وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) بیان کرد: من با خودم عهد و قسم یاد کرده‌ام که اگر کسی آبروی شیعه را ببرد و کاری کند که مقام او پایین بیاید روز قیامت از خدا‌ می‌خواهم که او را به اشد مجازات عذاب کند و من شفاعتش نمی‌کنم.
حجت الاسلام مومنی در ادامه سخنان خود گفت: در دو جبهه حق و باطل، اگر ما در جبهه حق هستیم باید رحماء بینهم باشیم این شرط دوستی و مودت است، در حالی که می‌بینیم برخی با دشمن سازش و مدارا می‌کنند و با خودی مدارا نمی‌کنند و شمشیر می‌کشند این عین بی اخلاقی است.
وی افزود: خط ما و دشمن مشخص است افراد باید با صراحت بیایند و ابراز کنند؛ اگر با خودی هستی پس باید رحماء بینهم باشی.
 
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: محور کار امیرمومنان(ع) عبد بودن است و از آن فاصله نگرفته حتی وقتی به مالک برای شرح وظایفش نامه می‌نویسند نکته اخلاقی هم بیان می‌کنند و آن این است که قبل از شروع نامه می‌نویسند: از عبد الله علی بن ابیطالب به مالک اشتر، یعنی مالک من به اضافه خدا هستم که ماهیت پیدا می‌کنم که بشوم فرمانده تو.
حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: خیلی مهم است که بدانیم با حرف‌هایمان بیشتر جذب می‌کنیم یا دفع، باید در دل دشمن رعب و وحشت به وجود بیاوریم که اگر این‌طور بود در راه حق هستیم و این معیاری است که امام به ما دادند.
وی با تصریح بر این‌که بعضی عناصر داخلی با حرف‌هایشان مردم را نسبت به حضور در انتخابات سست می‌کنند گفت: من با دلیل عقلانی می‌گویم و کاری به کسی ندارم؛ اگر شما مملکت را برای فلانی و فلانی می‌دانید رای ندهید ولی اگر برای امام زمان(عج) می‌دانید که والله همین‌طور است پای صندوق رای بروید و رای بدهید.
استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: این برای ما تکلیف است و با حضور در انتخابات هم منتقم و امانت دار خون شهدا و هم باعث ناراحتی دشمن می‌شویم./9598/پ202/ع
ارسال نظرات