۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۷۰۱۶۰
امام جمعه مرند:

تبیین سبک زندگی امام خمینی در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرند گفت: سیره و سبک زندگی امام خمینی(ره) با وجود گذشت بیش از دو دهه از عروج ملکوتی آن فقیه وارسته، مورد غفلت واقع شده است.
سيد احمد آقا خميني و حضرت امام خميني

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ابعاد شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و با انتقاد از نگاه تک بعدی به شخصیت متعالی امام خمینی(ره) اظهار داشت: نباید سیره و سلوک امام راحل را تنها در مسائل سیاسی و انقلابی ایشان خلاصه کرد.


وی با بیان این‌که سیره و سبک زندگی امام راحل با وجود گذشت بیش از دو دهه از عروج ملکوتی آن فقیه وارسته، مورد غفلت واقع شده است، تصریح کرد: غیر از چند مستندی که از سوی رسانه ملی و برخی مطالب برخی رسانه‌های ولایی، شاهد جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی از سیره، منش و روش زندگی امام خمینی نبوده ایم.


امام جمعه مرند با اشاره به کتب و رساله‌های مهم غربی در خصوص شخصیت امام خمینی(ره) تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از سخنوران، اندیشمندان و دولتمردان جهان به تبیین شخصیت الهی امام راحل می پردازند، ما خود از تبیین و ترویج دیگر ابعاد شخصیتی امام امت غافل بوده ایم، همین مسأله موجب شده تا دشمنان به شبهه‌افکنی در افکار و اندیشه های امام راحل روی آورند.


حجت الاسلام نعمت زاده ضمن هشدار نسبت به تهاجم تبلیغی و رسانه ای غرب علیه عقاید، آرا و اندیشه های امام خمینی(ره) تصریح کرد: یکی از مصادیق این تهاجم، نظر امام در خصوص آمریکا و رابطه با آن است، ارایه برخی تفسیر های غلط و غیراصولی از اندیشه های امام راحل از سوی رسانه های غربی گاه در مسؤولان نظام نیز تأثیرگذار بوده است.


وی افزود: امام خمینی (ره) یک اصل کلی را برای همگان تبیین کردند و فرمودند؛ اگر دیدید آمریکا از دست شما عصبانی است، بدانید که راه را درست رفته اید و اگر آمریکا با شما رابطه مطلوبی داشت، بدانید که انحراف دارید، حال چرا برخی از نامزدهای انتخاباتی مسأله مذاکره با آمریکا را ملعبه تبلیغات انتخاباتی خود قرار داده اند، قضاوت با خود مردم است.


امام جمعه مرند با انتقاد از این‌که در تبیین اندیشه های و سیره امام راحل کم کاری شده است، افزود: امام خمینی(ره) با اندیشه های سیاسی و دینی خود توانستند متعهدان به انقلاب اسلامی را از گزند فتنه گران و دشمنان داخلی و خارجی مصون دارند، همین مسیر را حضرت آیت الله خامنه ای در این مدت ادامه داده اند و بصیرت‌بخش انقلابیون در برابر هجمه تبلیغی و رسانه ای غرب بودند.


حجت الاسلام نعمت‌زاده اصل ولایت مطلقه فقیه را میراث ارزشمند امام راحل دانست و گفت: اگر تا پیش از امام خمینی برخی از علمای اسلامی و شیعی نظریه ولایت فقیه را مطرح کرده بودند، باید دانست که امام راحل ضمن طرح مسأله در اجرا و تحقق آن نیز تلاش کرد که این بعد از شخصیت ایشان در هیچ یک از علمای طراز اول مشاهده نشده است./935/ت302/ش

ارسال نظرات