۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۶۹۳۸۲
صدای آمریکا؛

ترور نافرجام شهردار نیویورک

خبرگزاری رسا ـ مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک، نامه ای مشکوک آغشته به سمّ تریستین، دریافت کرده است. به نظر می رسد ارسال این نامه با مبارزه وی برای کنترل اسلحه، ارتباط داشته باشد
مايکل بلومبرگ شهردار نيويورک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری گفت: مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک، نامه ای مشکوک آغشته به سمّ تریستین، دریافت کرده است. به نظر می رسد ارسال این نامه با مبارزه وی برای کنترل اسلحه، ارتباط داشته باشد.

آقای بلومبرگ در مصاحبه خود با رسانه ها گفته است: دست کم یکی از نامه ها به موضوع کنترل اسلحه در آمریکا اشاره دارد. به همه اعلام می کنم از راهی که برای مبارزه با حمل غیر قانونی اسلحه رفته ام؛ باز نخواهم گشت.


شایان ذکر است آقای بلومبرگ یکی از اصلی ترین سازمان دهندگان کانون "شهرداران علیه سلاح غیرقانونی" است. این گروه در سال 2006 با شرکت 15 شهردار آمریکا تشکیل شد اما اکنون 950 شهردار آمریکا به عضویت آن در آمده اند.


همچنین طبق آمارهای سال 2012، در آمریکا حدود 270 میلیون اسلحه شخصی در اختیار مردم قرار دارد. در این سال به طور متوسط 32 نفر هر روز در آمریکا به علت شلیک گلوله کشته شدند.

نکته قابل توجه اینکه هر زمان تعدادی از شهروندان توسط سلاح گرم کشته می‌شوند گروه‌های مخالف با آزادی سلاح گرم دست به مخالفت می‌زنند اما به علت نفوذ زیاد لابی انجمن ملی اسلحه (ان آی ای) بحث‌ها به تدریج به فراموشی سپرده می‌شوند./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات