۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۱۶۷۰۳۷
آیت الله مؤمن:

ممکن است بیش از 10 نفر تایید صلاحیت شوند/ مردم به کاندیدای اصلح رای دهند

خبرگزاری رسا ـ عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، در واکنش به کاندیداتوری 686 نفر در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تاکید کرد که شورای نگهبان بر اساس اسناد و مدارک صلاحیت ها را مورد ارزیابی قرار می دهد و حتی ممکن است بیش از ده نفر تایید صلاحیت شوند.
همايش نقش مساجد و امامزادگان در خلق حماسه سياسي همايش نقش مساجد و امامزادگان در خلق حماسه سياسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، چهارشنبه شب در همایش ائمه جماعات که در امامزاده جعفر شهید قم برگزار شد، با بیان این که شورای نگهبان مرکب از شش حقوقدان برجسته و شش فقیه عالی مقام است، تصریح کرد: تشخیص این که چه کسی شرایط لازم را برای ریاست جمهوری اسلامی ایران دارد بر حسب قانون اساسی به عهده شورای محترم نگهبان گذاشته شده است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم جایگاه ریاست جمهوری را بسیار برجسته توصیف و تاکید کرد: رییس جمهوری اسلامی ایران اختیاراتی دارد که در قانون نسبت به آن تصریح شده است، رییس جمهور بعد از رهبری بالاترین میزان اختیارات را دارد.
آیت الله مؤمن بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات از سوی شورای نگهبان را دارای سختی های فراوان دانست و با اشاره به ثبت نام 686 نفر در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، افزود: این مساله کار سختی بر عهده شورای نگهبان می گذارد و اعضا باید بر اساس ادله و اسناد صلاحیت افراد را بررسی کنند که کار دشواری است.
عضو فقهای شورای نگهبان بر ضرورت انتخاب اصلح از سوی مردم تاکید کرد و گفت: به هر میزان که افراد تایید شدند مردم باید بهترین فرد را انتخاب کنند و ممکن است شورای نگهبان بیش از 10 نفر را تایید صلاحیت کند.
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به جلسه انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای از سوی مجلس خبرگان به عنوان ولی فقیه و رهبر جامعه اسلامی بعد از ارتحال حضرت امام، تاکید کرد: برای انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای باید دو سوم اعضا به ایشان رای می دادند، اما اکثر اعضای خبرگان در حدود هفتاد نفر به ایشان رای دادند.
آیت الله مؤمن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات میان دوره ای خبرگان در برخی استان ها، میان دوره ای مجلس در برخی شهرها و انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری، بر ضرورت توجه ویژه مردم به این انتخابات ها تاکید کرد.
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که تمام قوانین کشور و همچنین همه سازمان‌ها باید مطابق شرع عمل کنند، تشخیص شرعی بودن قوانین و امور کشور را متوجه شورای نگهبان دانست.
آیت الله مؤمن خواستار دقت مردم در انتخابات شوراها شد و بیان داشت: مردم باید با تحقیق لازم افرادی متدین، کارآمد و هوشمند و با درایت را به عنوان اعضای شوراهای اسلامی انتخاب کنند.
عضو فقهای شورای نگهبان ولایت فقیه را ادامه ولایت انبیا و اولیای الهی دانست و تصریح کرد: در عصر غیبت ولی فقیه جامع الشرایط زمامدار امور جامعه اسلامی و تمام اختیارات پیامبر و امام معصوم(ع) را دارد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات