۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۶۶۴۸۸

همایش بررسی مشکلات ترجمه های قرآن کریم در پاکستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی مشکلات ترجمه های قرآن کریم در شبه قاره در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد پاکستان برگزار شد.
برگزاري همايش بررسي مشكلات ترجمه هاي قرآن كريم در اسلام آباد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش بررسی مشکلات ترجمه های قرآن کریم در شبه قاره، به همت مؤسسه پژوهش اسلامی(IRI)، گروه تفسیر و علوم قرآنی و گروه ترجمه در دانشگاه اسلامی اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

 

هدف اصلی این همایش بین المللی دو روزه، شناسایی مشکلات، مسائل و دشواری های ترجمه قرآن کریم در زمینه های مختلف است که بدون برجسته سازی یا اشاره به یک ترجمه خاص از یک مترجم خاص انجام خواهد شد.

 

صاحب‎نظران و استادانی از کشورهای مختلف از جمله الجزایر، هند، مراکش، مصر، بنگلادش، افغانستان و کشور پاکستان در این همایش حضور داشتند و به ارائه مقالات و پژوهش های خود پرداختند.

 

 سهیل حسن، رییس موسسه تحقیقات اسلامی وابسته به دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد در سخنان خود گفت: برای ساماندهی به موضوع ترجمه قرآن کریم در شبه قاره ضروری است مجمعی از علما و مترجمان کشورهای اسلامی تشکیل شود و علاوه بر آن، یک مرکز ترجمه قرآن کریم مربوط به شبه قاره نیز در این دانشگاه ایجاد می‎شود.

 

وی پیشنهاد داد که همایش سالانه و کلاسهای فهم لغات و مفاهیم قرآن کریم و ترجمه برخی کتب قرآنی در این دانشگاه برگزار شود.

 

در این همایش تعداد 30  مقاله علمی به سه زبان اردو، انگلیسی و عربی ارائه شد و 3 نفر محققان قرآنی از هند شرکت داشتند.

 

در مراسم اختتامیه این همایش که سفیر بوسنی در اسلام آباد نیز حضور داشت، علی دوستی معاون رایزنی فرهنگی ایران از طرف جمهوری اسلامی ایران به تعدادی از میهمانان یک جلد کلام الله مجید اهدا کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات