۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۶۶۱۴۰

کارگاه آموزشی آسیب‎های اجتماعی ویژه مبلغان در دامغان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی با موضوع اثرات سوء مصرف مواد مخدر ویژه مبلغان، ائمه جماعات و مسؤولان هیات های مذهبی شهرستان دامغان برگزار شد.
کارگاه آموزشی آسیب‎های اجتماعی ویژه مبلغان در دامغان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی با موضوع اثرات سوء مصرف مواد مخدر امروز با حضور بیش از 100 نفر از مبلغان، ائمه جماعات و مسؤولان هیات های مذهبی شهرستان دامغان، در سالن اجتماعات اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

 

علی اکبر منصوریان، معاون مرکز بهداشت شهرستان دامغان در این کارگاه اظهار داشت: خانواده ها باید در آگاه سازی جوانان خود و در تحقق جامعه عاری از مواد مخدر تلاش کنند و از این راه بکوشند که جوانان ما به سمت و سوی این پدیده خانمان‎سوز روی نیاورند.


وی یادآور شد: یکی از مبادی ورود مواد مخدر به کشورمان از طریق مرزهای کشورهای پاکستان و افغانستان است و با ورود این مواد به کشورمان راه های مقابله و مبارزه از سوی نهادها و دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی انجام شد و موفقیت های خوبی را نیز در این زمینه داشتیم که قابل تقدیر است.


منصوریان تصریح کرد: در راه مبارزه با مواد مخدر، جمهوری اسلامی ایران تاکنون سه هزار و 500 شهید و جانباز تقدیم کرد که حاصل جدیت و تلاش نهادها و دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی کشورمان است که از راه های مختلف می کوشند این مواد خانمان‎سوز وارد کشورمان نشود و باعث آلوده شدن جوانان ما نگردد.


معاون مرکز بهداشت شهرستان دامغان اضافه کرد: مبارزه و مقابله با مواد مخدر نیاز به یک عزم و اراده جدی بین المللی دارد اگر این اراده و عزم جدی نباش ما شاهد ورود مواد مخدر به کشور و جامعه خواهیم بود.


منصوریان خاطرنشان کرد: 80 تا 90 درصد مواد مخدر جهان را کشور افغانستان تولید می کند و با ورود کشورهای غربی و اروپایی به کشور افغانستان تولید مواد مخدر نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه 40 برابر شده است.


معاون مرکز بهداشت دامغان افزود: 45 درصد از ترک کنندگان مواد مخدر بیکار هستند و باید برنامه ریزی شود تا این افراد پس از ترک مواد مخدر بتوانند با روی آوردن به یک شغل مناسب و با شادابی و روحیه کامل به فعالیت روزمره بپردازند و دوباره به سمت و سوی این ماده و پدیده خانمانسوز روی نیاورند.


منصوریان با بیان اینکه 75 درصد از دانش آموزان روزی2  تا 3 بار شاهد مصرف مواد مخدر از سوی خانواده های خود هستند اظهار داشت: این حرکت و موضوع باعث جذب و گرایش فرزندان به سوی مواد مخدر را فراهم می کند که این موضوع یک حرکت و تهدید خطرنام برای خانواده و جامعه محسوب می شود.


وی گفت: همه ما باید درجهت آگاه سازی جامعه به ویژه خانواده ها در جهت مقابله و مبارزه با پدیده خانمانسوز مواد مخدر که گریبانگیر جامعه شده گام برداریم و از این موضوع غافل نشویم.


به گزارش رسا، این کارگاه آموزشی از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان و با همکاری مرکز بهداشت و اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد./938/پ202/ب

ارسال نظرات