۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۶۵۸۶۱
نماینده خبرگان رهبری:

مردم افراد بداخلاق را طرد می کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در انتخابات آینده بی‌شک افراد هتاک، فرصت‌طلب و بی‌اخلاق از سوی مردم از بطن جامعه پس زده می‌شوند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در نظام جمهوری اسلامی ایران، کاندیداهایی باید در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند که باتقوا باشند و عاشق مقام نباشند، بلکه باید مقام را وظیفه و مسؤولیت بدانند، اظهار داشت: آنها باید در مقابل مقام احساس سنگینی بکنند و هدفشان وسیله را توجیه نکند. نباید از مسیرهای غیرشرعی و غیرعادی استفاده کنند و باید طوری رفتار کنند که کسی از عملکردشان نگران نشود و کسی در این‎باره دغدغه‌ای نداشته باشد. ما نیز دعا می‌کنیم که این‌گونه باشد.

 

وی افزود:  به هر حال روزهای عزاداری برای امام راحل نزدیک است و این دغدغه موجود که برخی از این برهه که احساسات برای امام غلیان می‌کند، استفاده کرده و خود را به امام نزدیک بدانند و دیگران را از امام دور، از همین‌رو است که تذکراتی در رابطه با عدم‌استفاده تبلیغاتی از تریبون مراسم رحلت امام‌(ره) داده شده است. باید دانست که امام شخصیتی بی‌طرف و فراجناحی بودند و درمورد افراد و جناح‌ها قضاوت نمی‌کردند، امام متعلق به همه مردم بودند.

 

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: معیار امام، تقوا، اخلاص و حقیقت بود،‌ معیارهایی که خود ایشان نیز اهل آن بودند از همین‌رو بود که گاهی نزدیکان را دور می‌کردند و دورها را نزدیک و این براساس شایستگی افراد بود به همین دلیل است که هیچ‌کس نباید امام را به خود اختصاص بدهد و ایشان را انحصاری بداند.

 

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی ادامه داد: مسؤولان باید پدرانه برخورد کنند و این احساس باید در هر کسی با هر میزان از ایمان به انقلاب مشخص باشد. این‌گونه است که مردم مانند همیشه به مسؤولان و انتخابات اعتماد می‌کنند و در آن صورت نتیجه انتخابات هرچه باشد رقبا می‌پذیرند و تمکین می‌کنند، ولی اگر حس بشود که تبعیض وجود دارد،‌ زیربنای سوءتفاهم به‌وجود می‌آید و حتی اگر نادرست هم باشد ممکن است دلخوری و حتی مشکلاتی را در پی داشته باشد امام نیز این‌گونه بی‌طرف بود و برای او تفاوتی نداشت که چه کسی در انتخابات وارد می‌شود و چه کسی درنهایت رای می‌آورد، زیرا امام همواره پدرانه و فراجناحی برخورد می‌کرد.

 

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر در محضر امام خمینی(ره) حادثه های تلخ به وجود آمد که به هیچ‌وجه خوب نبود در آن زمان، حتی اگر نخواهیم بگوییم برخورد، ولی حداقل باید تذکر داده می‌شد تا حالا شاهد شائبه استفاده انتخاباتی از تریبون مراسم رحلت امام(ره) نباشیم امیدواریم که آن اتفاق آثار نامطلوب خود را نگذاشته باشد و مجددا تکرار و تداعی نشود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بی‌شک افراد هتاک، فرصت‌طلب و بی‌اخلاق از سوی خود جامعه از بطن جامعه پس زده می‌شوند افزود: دوست ندارم باور کنم که چنین اتفاقی پیش می‌آید، ولی اگر در نمونه‌های پیشین تذکر داده می‌شد و همچنین بیان می‌شد که در صورت تکرار برخورد صورت می‌گیرد، می‌توانست نقش بازدارنده داشته باشد.

 

وی ادامه داد: البته این تذکرات بازدارنده باید در شرایطی مطرح شود که زمینه‌هایی وجود دارد. اگر زمینه‌ای موجود نیست، بهتر است مطرح نشود، تذکر موعظه‌وار نیز فایده‌ای ندارد و حتی ممکن است بیشتر به فرد مقابل نشان دهد که این راه نیز وجود دارد و او را تحریک کند، تذکر باید همراه با یک اولتیماتوم باشد./935/د102/ب

ارسال نظرات