۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۶۴۸۶۰
استاد حوزه علمیه ساری:

عربستان و قطر حامی اصلی تروریست های تکفیری هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه ساری با بیان این که امروز کشورهای عربی به ویژه عربستان و قطر حامی اصلی تروریست های تکفیری در سوریه هستند، بیان داشت: متأسفانه کسانی که خود را مدافع اسلام می دانند امروز در مقابل اسلام ناب قرار گرفتند.
تجمع طلاب و روحانيان در اعتراض به هتک حرمت مرقد حجر بن عدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام باکویی، استاد حوزه علمیه سعادتیه ساری امروز در تجمع طلاب و اساتید مدارس علمیه ساری با محکوم کردن اهانت تروریست های تکفیری نسبت به صحابه پیامبر گرامی اسلام، گفت: اهانت به مقدسات دینی نشان از اوج ذلالت و بدبختی دشمنان اسلام ناب است.

 

وی با اشاره به این که وقتی دشمنان در مقابل اقتدار و عظمت اسلام کم آوردند با روی آوردن به توهین به مقدسات اسلامی به دنبال طرح ها و برنامه های شوم خود هستند ، افزود: امت اسلام باید هوشیار بوده و فریب توطئه های دشمنان را نخورند.

 

استاد حوزه علمیه سعادتیه ساری با بیان این که دین مبین اسلام به نفوذ و گسترش خود در قلب کشورهای آمریکایی و اروپایی ادامه می دهد، گفت: دشمن از این نفوذ و گسترش می ترسد و به همین دلیل با اهانت به ارزش های دینی تلاش می کند زمینه تضعیف اسلام ناب را فراهم کند؛ اما بدون شک این گونه توطئه ها هیچ نتیجه به دنبال ندارد و دین مبین اسلام همچنان به نفوذ خود در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

 

وی با بیان این که اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، هتک حرمت به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و توهین به صحابه پیامبر گرامی از سوی دشمنان اسلام در جهانی که به سوی ظهور عدالت منجی عالم بشریت به پیش می رود، نشان از شکست تمدن غرب است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و صهیونیسم در باتلاق فساد و تباهی فرو رفته اند.

 

حجت الاسلام باکویی تصریح کرد: غرب باید بدانند که ارزش های ناب و پاک دینی هر لحظه در دنیای امروز در حال گسترش است و جهان را از هر گونه ناپاکی و آلودگی پاک و منزه خواهد کرد.

 

وی با انتقاد شدید از حامیان گروه های تروریستی در سوریه، گفت: حمایت از این گروه های ضد بشری با هیچ از معیارهای انسانی سازگار نیست.

 

استاد حوزه علمیه سعادتیه ساری با اشاره به این که حجربن عدی در برابر طغیان گران زمان خود یعنی بنی امیه قیام کرد، گفت: وی در نقطه ای نزدیک دمشق به نام «مَرجِ العَذراء» به دست حاکمان بنی امیه شهید و در همانجا به خاک سپرده شد.

 

وی با بیان این که آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند با تشویق این جنایت ها، جنگ مذهبی و فرقه ای در میان مسلمانان ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: ولی به یقین با بیداری اسلامی هرگز موفق نخواهند شد.

 

استاد حوزه علمیه سعادتیه ساری همچنین به بحث ولایت مداری اشاره کرد و افزود: حجربن عدی یکی از مخلصین حضرت رسول اکرم(ص) و امیر مؤمنان(ع) بود و سرانجام در راه پیروی از ولایت مداری به دست کافران آن زمان به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام باکویی در ادامه سخنان با بیان این که سکوت هر مسلمان در این خصوص خیانت به اسلام ناب و حقیقی است، تأکید کرد: آحاد جامعه اسلامی به ویژه علمای دینی باید در این خصوص اعلام انزجار کنند تا از این پس شاهد این گونه جسارت ها نباشیم.

 

وی با بیان این که امروز کشورهای عربی به ویژه عربستان و قطر حامی اصلی تروریست های تکفیری در سوریه هستند، بیان داشت: متأسفانه کسانی که خود را مدافع اسلام می دانند امروز در مقابل اسلام ناب قرار گرفتند.

 

به گزارش رسا، تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر وهابیون، اعتراض خود را نسبت به هتک حرمت صحابه پیامبر اکر (ص) در سوریه اعلام کردند.

 

گفتنی است، تجمع کنندگان با انتشار بیانیه ای تأکید کردند: ما این جنایت بزرگ را محکوم می کنیم و هرگز جامعه اسلامی، بخصوص شیعیان جهان آن را فراموش نخواهند کرد و به طور قطع این جنایتکاران کوردل بزودی به سزای اعمالشان خواهند رسید./950/پ202/س

ارسال نظرات