۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۶۳۷۷۱

فراخوان برپایی دومین راهپیمایی جهانی به سوی قدس شریف

خبرگزاری رسا ـ کمیته بین‌المللی راهپیمایی جهانی به سوی قدس از برپایی دومین دور این راهپیمایی در روز جمعه، 17 خردادماه سال جاری، خبر داد.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته بین‌المللی راهپیمایی جهانی به سوی قدس(GMJ-ICC) از برپایی دومین دور این راهپیمایی در روز جمعه، 17 خردادماه سال جاری، خبر داد.

 

این کمیته بین‌المللی با برپایی یک نشست مقدماتی در قاهره که با حضور اعضای این کمیته و نمایندگان کمیته‌های ملی و بین‌المللی که تعدادی زیادی از کشورهای جهان از قاره‌های مختلف را در بر می‌گیرند، از برپایی دومین دور این راهپیمایی خبر داد.


این کمیته ضمن بررسی جنایت‌های جاری رژیم صهیونیستی و خطرات این رژیم برای قدس شریف، مردم و اماکن مقدس آن، درباره یهودی‌سازی و تغییر ماهیت این شهر هشدار داد.

 

در این نشست همچنین سیاست‌های نژادپرستانه رژیم اشغالگر علیه شهروندان فلسطینی و تلاش آن‌ها برای پاکسازی قدس از فلسطینیان مورد بررسی قرار گرفت و عنوان شد که اسرائیلی‌ها قصد دارند که قدس شریف را به کلی از وجود شهروندان عرب پاکسازی و یهودیان را جایگزین آن‌ها کنند.

 

شرکت‌کنندگان در این نشست طیف وسیعی از موضوعات از جمله تصمیمات و اقدامات لازم برای تضمین موفقیت راهپیمایی جهانی به سوی قدس را مورد بررسی قرار دادند و تاریخ آن را همزمان با چهل و ششمین سالگرد اشغال قدس شرقی انتخاب کردند.

 

این راهپیمایی از شهرهای مختلف فلسطین آغاز می‌شود و به نزدیک‌ترین مکان به قدس ختم خواهد شد. در همین حین در کشورهای همسایه نیز جمع عظیمی از معترضان به سمت قدس و یا نزدیک‌ترین شهرها به قدس شریف حرکت خواهند کرد. این راهپیمایی جهانی عمومی و صلح‌آمیز خواهد بود.

 

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی همبستگی خود را با قدس و فلسطین اعلام و بر لزوم اقدامات عملی برای آزادسازی فلسطین از نژادپرستی صهیونیستی تأکید خواهند کرد. آنان همچنین جنایات رژیم صهیونیستی و تجاوزات آنان را علیه قدس شریف، ساکنان آن و هویت این شهر محکوم خواهند کرد.

 

در پایان نشست کمیته مرکزی راهپیمایی به سوی قدس، برپایی سالانه این راهپیمایی برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و دفاع از قدس و اماکن مقدس آن در دستور کار قرار گرفت.

 

یادآور می‌شود دور اول این راهپیمایی فروردین ماه سال 90 انجام شد./982/ب101/د

ارسال نظرات