۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۶۳۳۸۶
امام جمعه مرند:

ادعای دموکراسی شیوخ منطقه مضحک است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده گفت: ادعای دموکراسی برخی از شیوخ مرتجع وابسته به غرب در منطقه مضحک است.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر این‌که حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا چشم دشمنان نظام و اسلام را کور خواهد کرد، اظهار داشت: به سبب برخی مشکلات اقتصادی و خطای برخی از مسؤولان نباید بحث عدم حضور در انتخابات مطرح شود.


وی با بیان این‌که حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی و لبیک به ندای رهبری نظام است، ادامه داد: در انتخابات باید کسانی برگزیده شوند که ولایت‌مدار، صادق، خادم و اهل عمل باشند، صرف حمایت گروه، جناح یا حزب از شخص، ملاک اصلح بودن آن نبوده و باید برای این انتخاب، حجت و دلیل شرعی و عقلی داشته باشد.


حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این که حضور پرشور مردم در انتخابات عرصه ای برای تکریم حقوق اسلامی و انسانی آحاد جامعه است، خاطرنشان کرد: انتخاب حق هر انسان است، به ویژه اگر این انتخاب با آینده و سرنوشت او رابطه مستقیم داشته باشد، در غیر این صورت دیکتاتوری حاکم خواهد شد، مسأله ای که امروز در کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد هستیم.


وی با اشاره به ادعای دموکراسی برخی از شیوخ مرتجع وابسته به غرب در منطقه گفت: هیچ گاه شاهد برگزاری انتخاباتی مردمی و آزاد در این کشورها نبودیم، حال نگرانی برگزاری انتخاباتی آزاد در ایران را دارند و نسبت به مردم ایران دلسوزی می کنند، باید دانست که انتخابات آزاد از دیدگاه آنان، انتخاب افرادی وابسته به غرب و متمایل به آمریکا است.


امام جمعه مرند افزود: همان گونه که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند؛ بیش از سه دهه انتخابات آزاد و مردمی در ایران برگزار شده و ملت به صورت مستقیم در سرنوشت خود سهیم بوده‌اند؛ بنابراین مردم ایران نیازی به دلسوزی دشمنان خود ندارند، چراکه این رفتار به ظاهر دوستانه آنان برای ملت بسیار گران تمام می شود.


حجت الاسلام نعمت زاده حضور آگاهانه مردم در انتخابات را حفظ و حراست از دستاوردهای نظام دانست و اظهار داشت: آنچه که مهم است این است که ناآگاهان باید با مراجعه به افراد خیر، امین، وفادار و ملتزم به نظام مقدس جمهوری اسلامی برای شناخت و انتخاب نامزد اصلح اهتمام داشته باشند.


وی معنای حقیقی حضور آگاهانه در انتخابات را توجه به معیارها و شاخص های ولایی در انتخاب رییس جمهور دانست و گفت: رأی آگاهانه و انتخاب رییس جمهور مخلص، ولایت‌مدار، دلسوز نظام و مردم نقش مهمی در اعتلابخشی پایه های بنیادین نظام اجتماعی و سیاسی دارد؛ از این رو باید ارزش آرای خود را دانسته و اجازه ندهیم برخی کوته‌فکر در آرای ملت نفوذ کنند./935/ت302/س

ارسال نظرات