۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۶۳۳۱۲
خطیب جمعه بهشهر:

شکست آمریکا در طبس نشان از اتصال روح انقلاب به غیب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بهشهر با بیان این که حادثه طبس مایه حیرت جهانیان شد، گفت: شکست معجزه آسای نیروهای آمریکایی در طبس نشان از اتصال روح انقلاب به غیب و اعتماد ملت ایران به پشتیبانی خداوند از نظام جمهوری اسلامی دارد.
شکست آمريکا در صحراي طبس

حجت الاسلام سید عسگری هاشمی نسب، امام جمعه موقت بهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر به سالروز حمله نظامی آمریکایی‌ها در طبس اشاره کرد و افزود: در جریان حمله نظامی به طبس در نیمه شب که همه خواب بوند قدرت الهی به یاری مردم و ملت و انسان های مؤمن آمده و این مسأله بیانگر شایستگی مردم بوده است.

 

وی اظهار داشت: اگر ما ثابت کنیم جزء مؤمنان هستیم، خداوند لحظه ای ما را فراموش نمی کند. در ماجرای طبس نیز خداوند از باد و طوفان برای شکست دشمن استفاده کرد شکستی که برای دشمن قابل پیش بینی نبود.

 

حجت الاسلام هاشمی نسب ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز براساس سنت الهی شکل گرفته و خداوند نیز در دوران مختلف این انقلاب نگهبان این انقلاب بوده است که در بستر همین توجه الهی، سنت های الهی با اعجازی خاص تجلی یافته است و مصداق این است که هرگز برای سنت خداوندی تبدیل و تغییری نیست.

 

وی حادثه طبس از حوادث تاریخی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: شکست آمریکا در صحرای طبس یادآور شکست همه دشمنان اسلام در طول تاریخ بوده و مهم‌ترین دلیل این شکست مفتضحانه این بود که قدرت خداوند بر همه قدرت‌های ظاهری و پوشالی غالب است.

 

امام جمعه موقت بهشهر با بیان این که این حادثه مایه حیرت جهانیان شد، گفت: شکست معجزه آسای نیروهای آمریکایی در طبس نشان از اتصال روح انقلاب به غیب و اعتماد ملت ایران به پشتیبانی خداوند از نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که آمریکا با برنامه ریزی و حضور مستقیم برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده بود، تصریح کرد: خداوند با مامور کردن شن‌ها، تجهیزات آمریکایی را منهدم و توطئه آنان را عقیم گذاشت.

 

حجت الاسلام هاشمی نسب افزود: در حادثه طبس شوکت و هیبت آمریکا شکسته شد در حالی که تا قبل از این حادثه هیچ اتفاقی در دنیا هیبت و شوکت ظاهری آمریکا را زیر سؤال نبرده بود؛ اما در حادثه طبس جهان شاهد ذلت آمریکا در برابر امدادهای غیبی بود.

 

وی ادامه داد: چنین حوادثی نشان دهنده آن است که خداوند تا زمانی‌که ملت ایران پایبند به اعتقادات بوده و مسؤولان نظام نیز در مسیر رضای الهی گام برداشته و هدفشان توسعه ارزش‌های الهی و خدمت به بشریت باشد از ملت و انقلاب حمایت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام هاشمی نسب در ادامه سخنان خود به جنگ احزاب در صدر اسلام اشاره کرد و گفت: در آن جنگ با توجه به نزاع داخلی دشمنان در خصوص کشتن پیامبر اکرم(ص) بسیاری از مشرکان در خصوص نابودی امت اسلام اتفاق نظر داشتند، اما خداوند متعال با امت اسلام بود.

 

امام جمعه موقت بهشهر افزود: وقتی به اهمیت این موضوع توجه می کنیم این پیام پیامبر بر ای ما روشن می شود که در هنگام رفتن به جنگ فرمودند تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفت و در این جنگ خداوند به داد مؤمنان رسید.

 

وی یادآور شد: خداوند در زمان های مختلف به مؤمنان گوشزد می کند که توجه داشته باشید و این توجه به خداوند نعمت است، اضافه کرد: در سوره فیل هم خداوند می فرماید« اَلَمْ تَرَ کَیفَ فَعلَ رَبّکَ بِاَصحابِ الْفیل، اَلم یَجعلْ کَیدهُمْ فی تَضلیلٍ و أرْسَلَ عَلیهمْ طیراً اَبابیلَ، تَرمیهمْ بِحجارةٍ مِنْ سِجیلٍ فَجعلهُمْ کَعصْفٍ مَأْکولٍ.» آیا ندیدی که پروردگارت با صاحبان فیل چه کرد؟ آیا کید و تدبیری که برای خرابی کعبه اندیشیدند خراب نکرد؟ و بر هلاک آنها مرغان ابابیل را فرستاد تا آن سپاه را به سنگ های سجیل (دوزخی) سنگباران کردند و تنشان را چون برگ های خرد شده گردانید.

 

وی ادامه داد: اگر آمریکا در آن روز در صحرای طبس، با خیال خود تلاش می کرد حمله موفقیت آمیزی را انجام دهد؛ خداوند متعال که همواره پشتیبان ملت ایران بود نقشه شوم آنها را نقش بر آب کرد.

 

امام جمعه موقت بهشهر گفت: اکنون انقلاب اسلامی ما به مدد امدادهای الهی به نقطه قابل قبولی در جهان رسیده و الگو و نمونه برای جهانیان است و مهم ترین نتیجه ی انقلاب جمهوری اسلامی ایران این است که محرومان جهان را علیه آمریکا و دشمنان بسیج کرد تا از حق خود دفاع کنند.

 

حجت الاسلام هاشمی نسب بیان داشت: همه محرومان و مستضعفان سراسر جهان که جرأت نفس کشیدن نداشتند و خیال نمی کردند که می شود با آمریکا درافتاد، جرأت پیدا کردند علیه منافع استکباری و ضد انسانی شیطان بزرگ بپا خیزند.

 

وی گفت: اکنون نیز وظیفه ما حمایت از همه مردم مظلوم جهان در برابر آمریکا و برنامه های شیطانی آن است که باید با اتحاد در این عرصه وارد شویم./950/ت302/س

ارسال نظرات