۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۶۳۲۳۴
استاد حوزه علمیه خوزستان:

جوانان با بینش کافی وارد حوزه شوند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: جوانان هنگام ورود به حوزه آگاهی از زوایای مختلف آن داشته باشند و با بینش کافی وارد آن شوند که در این صورت می توانند موفق شوند.
حوزه علميه امام خميني اهواز

حجت الاسلام اسماعیل مهدی پور، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مهم ترین وظایف طلبه در برابر جامعه اسلامی گفت: در برهه کنونی بشر نیازمند معرفت الهی است که حوزه علمیه می تواند علوم الهی را در اختیار انسان قرار دهد.

وی با بیان این که طلاب به اولویت کاری خود توجه ویژه داشته باشند، گفت: بالا بردن سطح علمی سبب پاسخ به هر گونه شبهه دینی می شود.

حجت الاسلام مهدی پور با اشاره به آغاز آزمون سراسری حوزه علمیه، اظهار داشت: علاقه‌مندان ورود به حوزه علمیه باید با آگاهی کامل از این نهاد وارد حوزه شوند و هدفی جز دریافت و نشر علوم الهی نداشته باشند.

این استاد حوزه علمیه همچنین با تأکید بر این که در راه دریافت علم موانع زیاد و مختلفی وجود دارد، افزود: طلبه باید خود را برای تحمل مشکلات و گذر از این موانع آماده کند.

وی ادامه داد:  امروز در حوزه های علمیه طلاب با روش ها و روش های گوناگونی به تبلیغ می پردازند که بهترین و تأثیر گزارترین روش برای نشر دانسته ها، ایجاد ارتباط چهره به چهره با مخاطب است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که طلاب نباید به سخنوری در محافل دینی بسنده کنند، افزود: برخی از طلاب در بخش های دیگری تبلیغ خود را انجام می دهند که مهم ترین آن ها نویسندگی و تألیف کتب مختلف در زمینه های مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

حجت الاسلام مهدی پور در پایان سخنانش با اشاره به تلخی ها و شیرینی های زندگی طلبگی، اظهار داشت: زندگی طلبگی تقوا و علم اندوزی است؛ چون این دو انسان را به کمال معنوی می رساند./9458/ت303/غ

ارسال نظرات