۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۶۳۰۹۸
نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین:

هدف بسیج کمک به ایجاد تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تویسرکانی با تأکید بر این‌که هدف بسیج کمک به ایجاد تمدن باشکوه اسلامی در سراسر جهان است، گفت: بصیرت حقیقی در سایه عمل به آموزه های قرآن محقق می شود.
بسيج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین، امروز در بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج در اردبیل اظهار داشت: هدف از تشکیل تمدن و شکوه اسلامی نیز رسیدن به قرب الهی و بصیرت قرآنی است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی خاطرنشان کرد: قرآن و اندیشه های پاک و نورانی ائمه اطهار(ع) ارکان اعتقادی بسیج را تشکیل می دهند، امروز بسیج و سپاه با تبعیت و نزدیکی به این دو عنصر اصلی می توانند کشور را از هرگونه آسیب و خطر حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در بسیج قرآن را منشأ بصیرت و معرفت دانست و افزود: بصیرت حقیقی در سایه عمل به آموزه‌های قرآن محقق می شود، به غیر از قرآن در هیچ جای دیگری بصیرت را نمی‌توان یافت و تنها با توسل به قرآن می توان از فریب مدعیان دروغین دین در امان ماند.

حجت الاسلام تویسرکانی شرط بهره مندی از آموزه‌های قرآنی را ظلم نکردن به دیگران، تبعیت از ولایت فقیه و داشتن تقوا و معنویت عنوان کرد و گفت: گسترش نهضت قرآنی راه سختی است که باید روز به روز در جهت تحقق آن در جهان تلاش بیشتری داشته و به بصیرت قرآنی نائل آییم.

وی توسل به قرآن کریم را راه شناخت دوست و دشمن خواند و خاطرنشان کرد: اگر ملت‌های مسلمان بصیرت کافی داشته باشند، دشمنان اسلام همچون آمریکا و اسرائیل غاصب قابل دفع و نابودی هستند، در حقیقت تنها با تمسک به قرآن می توان در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر و ظالم ایستاد و به حق خود رسید.

حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: عالمی که به علم خود عمل نکند راه به جایی نخواهد برد و قاریان قرآن نیز باید به آموخته‌های خود از کتاب آسمانی عمل کنند.

گفتنی است، بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج در اردبیل از صبح امروز با حضور 320 حافظ و قاری از 32 استان کشور آغاز شد./9352/پ202/س

ارسال نظرات