۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۶۲۵۱۶
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

مشکلات کشور در برابر ظرفیت های موجود بسیار ناچیز است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که گفتمان دولت باید در همه عرصه ها مطابق با گفتمان نظام باشد، گفت: گفتمان دولت باید مبتنی بر علم و اخلاق باشد.
ابوترابي نائب رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، کاندیدای انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری امروز در دیدار حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، با تأکید بر این که گفتمان دولت باید مطابق با گفتمان نظام باشد، گفت: گفتمان دولت باید مبتنی بر علم و اخلاق بوده و در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، داخلی و خارجی مطابق با نظام باشد.


وی با بیان این که مشکلات کشور در قیاس با ظرفیت هایی که داریم بسیار ناچیز است، اظهار داشت: با وجود هجمه همه جانبه دشمنان، ثبات سیاسی کم نظیری داریم.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از این ظرفیت ها و فرصت های پیش رو درست استفاده شود می توانیم همه مشکلات و چالش های سیاسی را به نقاط قوت تبدیل کنیم؛ کشور ما می تواند به سرعت راه اعتلا و پیشرفت را همراه با موفقیت بپماید.


زمینه حضور نیروهای صالح و انقلابی را در همه عرصه ها فراهم می کنیم
حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که می خواهیم راه را برای حضور نیروهای مؤثر، صالح و انقلابی در عرصه های مختلف باز کنیم، ابراز داشت: سعی دارم زمینه بهره مندی از ظرفیت عظیم فرهنگ دینی و مرجعیت فراهم شود.


وی جمهوری اسلامی ایران را دارای قدرت برتر در منطقه دانست و گفت: امروزه در معادلات سیاسی منطقه بدون تصمیم گیری ایران، غرب و شرق با اتحاد با یکدیگر نیز نمی توانند اهداف خود را به ثمر برسانند.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی مردم را سرمایه بزرگ کشور عنوان کرد و ابراز داشت: ملت متدین، انقلابی و سیاسی ایران پای تحقق همه اهداف انقلاب اسلامی ایستاده اند؛ انقلاب اسلامی توانسته است نیروها و مدیران متعهد و متخصص فراوانی را تربیت کند که خود ظرفیت بزرگی محسوب می شود.


کشور ما باید بیش از پیش از ظرفیت عظیم مرجعیت بهره مند شود
نماینده مردم قزوین در مجلس مرجعیت را یکی دیگر از ظرفیت های مهم نظام اسلامی دانست و گفت: در طول تاریخ اسلام مسلمانان غیر از دوره معاصر هیچ زمانی از این ظرفیت عظیم برخودار نبوده اند؛ انقلاب ما محصول این سرمایه است و مرجعیت نیز پشتوانه عظیمی برای نظام است.


حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به ظرفیت های مادی کشور، بیان داشت: ذخایر طبیعی، انرژی، دسترسی به آب های آزاد و معادن مختلف یک موقعیت استثنایی را برای ما فراهم کرده است که باید به خوبی از آن استفاده کنیم.


وی در بخش دیگر سخنان خود به سوابق انقلابی و برخی مسؤولیت هایی که به عهده داشته است اشاره کرد و گفت: با توجه به مسؤولیتی هایی که در مجلس دارم لازم است در مسائل کلان کشور اشراف داشته و به روز در جریان مسائل مختلف کشور قرار گیرم./928/پ202/ج


ارسال نظرات