۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۱۶۰۱۰۰
محسن رضایی:

برای جهاد اقتصادی به صحنه آمده ام/ دنبال ریاست نیستم

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که من برای جهاد اقتصادی به صحنه می آیم و دنبال ریاست نیستم، گفت: زمانی جان خود را در صحنه گذاشتیم اما امروز آبرو و حیثیت خود را گذاشته و به میدان آمدیم.
محسن رضايي محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در اجتماع مردم آمل که در حسینیه هدایت آملی این شهرستان برگزار شد، با بیان این که ما در شرایطی به سر می بریم که اگر تحلیل درستی نشود ممکن است نتیجه لازم را برای آینده نگیریم، گفت: مهم ترین مساله ای که داریم اقتصاد بوده و حادترین آن گرانی است که بدون حساب و کتاب قیمت ها بالا می رود و قدرت خرید مردم کاهش می یابد.

 

وی با اشاره به این که بیکاری قشر تحصیل کرده یکی از مشکلات کشور است، بیان داشت: در کنار گرانی و بیکاری مسائل دیگری وجود دارد که مثل این دو نیست.

 

رضایی با بیان این که اعتیاد پدیده بدی شده است که جوانان ما را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: مواد مخدر به شدت خطرناک است که رقم آن به شدت افزایش یافته است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که تحریم های اقتصادی که ایران شد برای نخستین بار به این شکل است، گفت: هیچ کدام از تحریم های سابق از شورای امنیت سازمان ملل بیرون نیامد که تحریم های فعلی ما از این دست است که بر هر حکومتی چنین تحریم هایی وارد می شد، سقوط می کرد.

 

وی با بیان این که بعضی ها این مشکلات را می بینند دلسرد می شوند، بیان داشت: دشمنان می آیند روی این دلسردی ها کار می کنند و علیه کارآمدی نظام حرف می زنند.

 

رضایی با اشاره به این که گروهی در کشور به آینده امیدوارند و مطمئن هستند که راهی به سوی آینده باز می شود، خاطرنشان کرد: در بین این گروه عده ای تنها شعار می دهند و راهکاری ارائه نمی کنند، اما طیف دیگر کسانی هستند که امید و برنامه داشته و مطمئن هستند که با سربلندی شرایط را پشت سر خواهند گذاشت.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که هدف دشمنان این است که ارزش پول ملی را به حداقل میزان ممکن برسانند، گفت: اگر پول ملی ساقط شود اقتصاد دولت ساقط شده و اقتصاد خانوار هم تضعیف خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که سقوط پول ملی مساله کاملا جدیدی است، بیان داشت: دشمنان تمام راهکارهایی که احتمال می دادند انجام دهیم را شناسایی کردند که با این احوال راهکارهایی وجود دارد که می توانیم از تحریم ها عبور کرده و این آزمون را پشت سر گذاریم.

 

رضایی با تاکید بر این که مردم باید دوباره وارد صحنه اداره کشور شوند، خاطرنشان کرد: توان عظیم ملی وارد صحنه اقتصاد و تولید نشده است و همه توجهات به سمت اقتصاد دولتی بود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اقتصاد ما متکی به مردم نیست، گفت: وقتی مردم بیایند اتفاقات مهمی می افتد و باید از توان کارشناسان در صنعت و کشاورزی استفاده شود.

 

وی با اشاره به این که یارانه سبز را برای تحول در کشاورزی مطرح کردم، بیان داشت: این امر اشتغال و تولید را درست و امنیت غذایی ایجاد خواهد کرد که نه تنها سبب تبدیل به تورم نمی شود بلکه موجب کاهش تورم خواهد شد.

 

رضایی با تاکید بر این که من برای جهاد اقتصادی به صحنه می آیم و به دنبال ریاست نیستم، گفت: زمانی جان خود را در صحنه گذاشتیم اما امروز آبرو و حیثیت خود را گذاشته و به میدان آمدیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نیروی انسانی، ثروت و موقعیت داریم، خاطرنشان کرد: ثروت را باید به درآمد تبدیل کنیم که در این صورت می توانیم از تحریم ها به عنوان فرصتی برای شکوفاکردن اقتصاد استفاده کرده و تحریم ها را خنثی کنیم.

 

وی با اشاره به این که اگر بگوییم نمی شود و تسلیم شویم  ناشکری است، بیان داشت: به فضل خداوند منان سال های آینده یکی از پردرخشش ترین سال های انقلاب اسلامی خواهد بود./950/پ201/ج

ارسال نظرات