۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۶۰۰۷۷

یکصد و شصت و سومین شماره ماهنامه مبلغان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه، یکصد و شصت و سومین شماره ماهنامه مبلغان را منتشر کرد.
یکصد و شصت و سومین شماره ماهنامه مبلغان منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ماهنامه مبلغان با عناوین مختلفی چون: « روحانی خانواده و پزشک خانواده، جایگاه و اهمیت سوره حمد، سیمای رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در قرآن کریم، عقل و عاقل در نگاه قرآن کریم، سیری در سیره فاطمی، پیامهای نوروز و بهار، نماز خوف در غزوه ذات الرقاع، تبلیغ و ایجاد جذبه الهی، تجمل گرایی آفت زندگی، به سوی فرزند بیش تر، فرهنگ سفر در آموزه های دینی، فرقه بهایی راهی به تباهی، اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری، ویژگیهای ساختاری جشنواره فیلم فجر، حضرت زهرا در آینه احکام، فعالیتهای تبلیغی علامه کاشف الغطا» گرد آوری شده است.

مدیر مسؤول این ماهنامه در سرمقاله آورده است: «... در جامعه ای که تقریبا تمامی افراد آن مسلمان هستند، نیاز است در کنار اجرای طرح پزشک خانواده، طرح روحانی خانواده نیز تعریف و اجرایی شود تا افراد به تبیین بهبود مشکلات معنوی خود بپردازند...»

در بخش دیگری از سرمقاله آمده است: «اگر فردی استخوان انگشتش بشکند درد را احساس می کند، اما اگر فردی دچار بیماری روانی مانند افسردگی بشود مشکل تر از شکستن انگشت قابل فهم است».

«مربیان و مدیران در نظام اسلامی، نباید احساس دردشان مثل عموم مردم باشد، مربیان جامعه باید به بیماریهای معنوی جامعه توجه داشته باشند و به درمان آن بیندیشند... مانیز باید روحانی تخصصی داشته باشیم تا نظریات اسلام را در محورهای علوم انسانی تبیین کنند و نیازهای نیازهای تخصصی مردم را در بحثهای معنوی پاسخگو باشند...» قسمتی از نوشته های سردبیر مقاله است.

در قسمت پایانی سرمقاله می‌خوانیم:«استفاده از روحانی خانواده مهم تر از پزشک خانواده است. درک این نیاز برای غالب مردم خیلی روشن نیست، اما درک آن برای مسئولان نظام خیلی دشوار نیست و اگر مردم هم خیلی بیان مشکل نکنند، مدیران جامعه و رهبران نظام جمهوری اسلامی باید به این موضوع به طور جدی توجه کرده و برای ایجاد مبلغ و روحانی خانواده برنامه ریزی کنند.» است.

مقدمه این ماهنامه درسهایی از سوره مبارکه حمد است که در قسمتی از آن آمده است: «در فضیلت این سوره روایات متعددی وارد شده است که به چند نمونه اشاره میشود: ابن عباس از امیرالمؤمنین علیه السلام روایت کرده است که ایشان فرمودند: اگر معانی و حقایق سوره حمد را بنویسم، هفتاد شتر از شرح آن بار می کنم...».

در مقدمه حکایتهایی مرتبط با این سوره آمده است: «ابوسلیمان از صحابه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل میکند: با حضرت در غزوه ای بودیم، مردی از صحابه بخاطر بیماری صرع به زمین افتاد، یکی از صحابه از اسب خود پایین آمد وسوره حمد را در گوش او خواند، بیمار مصروع فورا سالم شد و برخاست. این جریان را با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در میان گذاشتیم ، ایشان فرمودند: سوره حمد مادر و اساس قرآن و موجب شفای از تمام بیماریهاست...».

«نکات فقهی سوره حمد، نکات اخلاقی سوره حمد، نکته اعتقادی سوره حمد، پرسش و پاسخ، مطالب جذاب سوره حمد، راه کار بدست آمده از سوره حمد» از دیگر مطالبی که در مقدمه بیان شده است.

معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه، یکصد و شصت و سومین شماره ماهنامه مبلغان را به مدیر مسئولی محمدحسن نبوی و سر دبیری محمود مهدی پور در 142 صفحه و با تیراژ 5200 نسخه به چاپ رسانده است.

مبلغان میتوانند برای دریافت این ماهنامه به آدرس: قم، 45 متری صدوق، 20متری فجر، خیابان دانش،مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ،دفتر مجله مبلغان مراجعه و یا با شماره تلفن2933190 تماس حاصل نمایند./992/ ن601/ن

ارسال نظرات