۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۵۹۵۴۹
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

اقتدار حقیقی در سایه ولایت فقیه حاصل شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مهمترین عامل قدرت ساز در هر کشوری تبعیت از رهبری مقتدر و با صلاحیت است.
بازديد رهبر معظم انقلاب از نمايشگاه دستاوردهاي جهادي علمي و اقتدار دفاعي نيروهاي مسلح حجت الاسلام اشکوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سیدعبدالمجید اشکوری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در همایش « اقتدار ملی در پرتو ولایت فقیه » در زنجان، اظهار داشت: کسب بصیرت ولایی برای تشخیص حق از باطل در هر زمان و مکانی امری ضروری محسوب می شود، در حقیقت خواص بایستی راه را به عوام نشان دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: عوام افرادی فاقد قدرت تحلیل و درک موقعیت و زمان بوده و تابع عواطف و احساسات هستند، اما خواص اشخاص برخوردار از قدرت تشخیص حق از باطل، تحلیل و احساسات همراه با عقلانیت محسوب می شوند، امروز مسؤولان نظام را دو دسته از خواص تشکیل می دهند؛ گروهی به آنچه که باید در زمان مناسب عمل می کنند و گروه دیگر چنین نیستند.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) برخورداری خواص از بصیرت ولایی را لازمه حرکت در مسیر عقلانیت و صراط مستقیم دانست و تصریح کرد: رمز اقتدار ایران اسلامی، در ولایت فقیه و تبعیت از رهبری نهفته است، دشمنان با درک اهمیت این موضوع همواره به دنبال خدشه در ولایت‌مداری ملت بوده اند.

 

حجت الاسلام اشکوری تأکید کرد: غربی‌ها قصد داشته و دارند تا الگوهای اقتدار ملی ایران و ارزش‌های مبتنی بر ولایت فقیه را در جامعه اسلامی از بین ببرند، از این رو سال‌ها است که تلاش می کنند ایدوئولوژی عقلانی ایران را غیرقابل تبعیت و اطاعت از سوی مسلمانان دیگر ممالک اسلامی نشان دهند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیداری امت اسلامی و نهضت عظیم مسلمانان علیه رژیم های مستکبر، دیکتاتور و وابسته به غرب در منطقه را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای داهیانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: ایران اسلامی به مدلی از حکومت دینی برای حرکت در مسیر اقتدار دست یافته که الگوی دیگر جوامع شده است.

 

وی با اشاره به این‌که نمونه حکومت ولایی ایران را در هیچ جای جهان نمی توان یافت، افزود: قدرت معنای تحمیل اراده حکومتی بر حکومت های دیگر و اقتدار مفهوم تحمیل قدرت بر سایر حاکمیت ها را دارد، دستیابی به اقتدار روز افزون در سایه بهره مندی از سرمایه اجتماعی محقق می شود.

 

حجت الاسلام اشکوری با بیان این‌که چهار مؤلفه سرمایه اجتماعی، تولید علم، اقتصاد پیشرفته و دستیابی به فناوری های برتر نظامی عناصر اقتدار بخش در جامعه جهانی است، گفت: پس از پیروزی انقلاب ادبیات دستیابی به سرمایه اجتماعی تغییر فاحش یافت و مؤلفه افزایش جمعیت و مساحت جغرافیایی کشور به فعالیت همه جانبه همراه با عواطف و احساسات ناشی از احترام برای رسیدن به هدف مطلوب تبدیل شد.

 

وی جهت‌دهی به سرمایه اجتماعی در مسیر اقتدار ملی را زمینه لازم برای تولید علم و پیشرفته اقتصادی و در نهایت دستیابی به فناوری برتر نظامی دانست و تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ اقتدار حقیقی و ملی ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه و تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب حاصل شده است./9351/پ202/پ

ارسال نظرات