۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۵۸۳۰۰
آیت‌الله ممدوحی:

امتیاز عظیم هدایت‌گری را با دنیا و شهرت معاوضه نکنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله ممدوحی با بیان این که باید همانند سفرای انبیای الهی، سفرای اسلام و معارف ناب محمدی(ص) در سراسر عالم هستی باشیم، گفت: امتیاز عظیم هدایت‌گری را با دنیا و شهوت معاوضه نکنیم.
آيت الله ممدوحي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، آیت‌الله ممدوحی، استاد اخلاق حوزه، در جلسه درس اخلاق جامعةالمصطفی که در حسینیه مجتمع امین قم برگزار شد با اشاره به تحصیل معارف اسلامی طلاب و دانش‌آموختگان المصطفی، گفت: وجود شما طلاب و دانش‌آموختگان، از اطراف و اکناف کره زمین، دلیل بر طلیعه آیه‌ای است که بر نورافشانی اسلام در سراسر عالم هستی تأکید دارد.
آیت‌الله ممدوحی ادامه داد: طلوع و نور افشانی اسلام و معارف اهل بیت(ع) نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شعاع آن حضور طلاب و دانش‌آموختگان المصطفی در قاره‌های مختلف است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت دو امر خوب بودن و بقاء بر خوبی اظهار داشت: انسان ها باید بعد از ایمان، از آن مراقبت و نگهداری کنند، نباید این مهم را فدای پول، مقام و گرفتاری‌های روزمره کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رو به طلاب و دانش‌آموختگان المصطفی گفت: شما باید همانند سفرای انبیای الهی، سفرای اسلام و معارف ناب محمدی(ص) در سراسر عالم هستی باشید، انسان نباید این امتیاز عظیم هدایت‌گری را با دنیا و شهوت معاوضه کند.
آیت‌الله ممدوحی با تأکید بر این که هیچ جانداری در این عالم، بدون مسؤولیت نیست، بیان داشت: تک‌تک موجودات مهره‌های جهان هستی هستند، اگر انسان خود را در خور و خواب منحصر کند، از تمام حیوانات پست‌تر خواهد بود، زیرا تمام حیوانات بر حسب مأموریت خود عمل می‌کنند.
وی با بیان این‌که تمام حیوانات رسالتی از جانب خداوند متعال بر عهده دارند، یادآور شد: رسالت انسان، کسب معارف الهی، عبادت و خدمت به خلق است، اگر انسان خود را متوقف در دنیا و امورات دنیوی کند، از افضلیت سقوط کرده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دو بال علم و تقوا را لازمه رشد انسان دانست و افزود: اگر انسان بخواهد رشد کرده و دست دیگران را بگیرد، باید دو بال علم و تقوا را داشته باشد، اگر این امر در انسان نهادینه شود، آسمان وجودی او همچون قلبی که به خدا رسیده، دارای حد و حدودی نخواهد بود.
وی با بیان این که اگر انسان خود را به تقوا و علم مجهز کند با مبدأ علم و آفرینش مرتبط خواهد بود، اظهار داشت: هرکس به قدر همت خود نصیب می‌برد.
 آیت‌الله ممدوحی در پایان با تأکید بر این که رشد علمی و عملی زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم می‌‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از علائم ظهور امام زمان(عج) رشد عقلانی بشر در کره زمین است./907/د102/پ
ارسال نظرات