۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۵۷۵۲۴
دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور:

حفظ فرهنگ اسلامی در گرو وحدت ملت و مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور با تأکید بر این که استحاله فرهنگی از اهداف اصلی دشمن است، گفت: باید در جنگ تمام عیار فرهنگی دشمن همگام با مردم حرکت کنیم و اجازه ندهیم دشمن به فرهنگی اسلامی ایرانی خدشه ای وارد کند.
منصور واعظي، دبير شوراي فرهنگ عمومي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور واعظی، دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور، روز گذشته در آیین افتتاح کتابخانه عمومی کوثر که در محل پارک حجاب اهواز برگزار شد، با تأکید بر این در سال های گذشته مقوله مطالعه و کتاب خوانی با جدیت بیشتری از سوی مسؤولان پیگیری شده است، اظهار داشت: با همکاری مسؤولان فرهنگی و اجرایی کشور در زمینه کتاب خوانی مطالعه شاهد شکوفایی مطلوبی هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر این که استحاله فرهنگی و وارد کردن رسومات فرهنگی بیگانه از اهداف اصلی و بلند دشمن در جنگ نرم است، اظهار داشت: ملت ایران همواره از آزمون های سخت و دشوار سربلند بیرون آمده است که باید در جنگ تمام عیار فرهنگی دشمن همگام با مردم حرکت کنیم و اجازه ندهیم دشمن به فرهنگی اسلامی ایرانی خدشه ای وارد کند.

واعظی به اهداف سند چشم انداز 1404 اشاره و تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سند 1404 باید به سرانه هشت مترمربعی برای هر نفر برسیم که رسیدن به این هدف هم نیازمند همت و حمایت مسؤولان کشوری و استانی است.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تأکید بر این که در سند 1404 رشد کشور با توجه به رشد سایر کشورها در نظر گرفته است، اظهار داشت: براساس برنامه های ریزی کارشناسان در سند 1404 این در تراز 15 کشور پیشرفته جهان قرار می گیرد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در منطقه از نظر سرانه مطالعه و امکانات کتابخانه ای در رتبه نخست قرار دارد، اظهار داشت: نباید فقط به این رتبه ایران در منطقه اکتفا کرد و باید در جهت پیشرفت بیشتر کشور گام های ضروری تر ی را برداریم.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش به رشد و توسعه استان خوزستان در مقوله امکانات کتابخانه ای اشاره و تصریح کرد: استان خوزستان در شش سال از گذشته از نظر امکانات کتابخانه ای جز ضعبف ترین استان ها بوده است اما با وحدت و همدلی مسؤولان امکانات کتابخانه ای استان به سرعت توسعه یافت و خوزستان را در بین ده استان برتر کشور قرار داد.

دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور با بیان این که استان خوزستان در برخی از شاخص های فرهنگی استانی مطلوب و در برخی شاخص متوسط یا ضعیف است، اظهار داشت: تلاش مدیران فرهنگی استان خوزستان جهت ارتقای فرهنگ این استان باید بیشتر از گذشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر این که استان خوزستان از نظر استراتژیک جزء استان های ویژه کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی خوزستان سبب می شود که مسؤولان در مواجهه با اقدامات تخریب گرایانه عقیدتی و فرهنگی دشمن آمادگی کامل را داشته باشند./9461/پ203/س

ارسال نظرات