۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۶۸۵۶

اعزام گروه تواشیح میعاد قم به مسابقات تواشیح و همخوانی کشور

خبرگزاری رسا ـ گروه تواشیح و همخوانی بین‌المللی میعاد به عنوان نماینده قم به مسابقات سراسری تواشیح و مدیحه سرایی سازمان اوقاف و امور خیریه تهران اعزام می‌شود.
گروه تواشيح ميعاد قم

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد رسول مهدوی، سرپرست گروه تواشیح میعاد و همخوانی بین‌المللی میعاد قم با اعلام این خبر گفت: گروه تواشیح و همخوانی بین‌المللی میعاد قم، اسفندماه امسال به عنوان نماینده استان به مسابقات سراسری تواشیح و مدیحه سرایی سازمان اوقاف و امور خیریه تهران اعزام می‌شود.

 
وی افزود:‌ به فضل پروردگار و با اهتمام ویژه اعضای محترم گروه برای ششمین سال پیاپی و با افتخار به عنوان نماینده قرآنی شهر مقدس قم به مسابقات سراسری تواشیح و همخوانی اوقاف کشور که 10 الی 15 اسفندماه جاری در تهران برگزار می شود شرکت خواهیم کرد.
 
مهدوی گفت: تاکنون گروه تواشیح میعاد هرساله به عنوان 10 گروه منتخب کشور به جامعه قرآنی معرفی شده و مفتخر به اجرای برنامه های بیشماری در اکثر استان ها و شهرهای کشور و حتی دو کشور خارجی نیز بوده است.
 
وی با بیان اینکه هدف فعالیت ما اشاعه فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت(ع) در سراسر جهان است افزود: سعی ما بر این است تا ضمن بهره گیری از اشعار قوی شعرای عرب و فارس و همچنین استفاده از الحان غنی، اصیل و زیبا در این مهم گام برداریم، و تاکنون نیز بدون کمترین حمایت مادی و کوچکترین وابستگی به سازمان یا نهادی، صرفا با هزینه شخصی در این راه قدم برداشته ایم.
 
سرپرست گروه تواشیح میعاد ادامه داد: تاکنون پانزده دوره از مسابقات تواشیح در استان های مختلف کشور برگزار شده و امسال نیز شاهد برگزاری این مسابقات به میزبانی تهران و با حضور پرشور بیش از 40 گروه منتخب از سراسر کشور خواهیم بود.
 
وی سطح مسابقات امسال را بسیار قوی ارزیابی کرد و ادامه داد: در طول چند سال اخیر با توجه به سخت گیری هایی که بر روی مسئله شعر می شود، گروه ها ضمن استفاده از اشعار قوی و لحن های اصیل عربی و فارسی سعی دارند از یکدیگر سبقت بگیرند و بدلیل حضور داوران تراز اول سطح مسابقات بسیار بالاست و گروه ها رقابت تنگاتنگی خواهند داشت.
 
مهدوی با بیان اینکه اعضای گروه میعاد از فروردین ماه امسال با بیش از 150 جلسه و بیش از 300 ساعت تمرین مداوم، قدرتمند تر از سال های گذشته در مسابقات حضور پیدا خواهد کرد، خواستار برگزاری مسابقات تواشیح در سطح بین المللی و به میزبانی جمهوری اسلامی ایران شد.
 
گفتنی است، علاقمندان برای اطلاع از برنامه های گروه میعاد می توانند به نشانی www.miaadqom.com مراجعه کنند. /920/د102/ی
ارسال نظرات