۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۵۶۴۱۹
استاد دانشگاه امام صادق:

نیازهای عصر جدید باید از خلال تعالیم اهل‌بیت استخراج شود

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این‌که ما در مواجهه با پدیده‌ای به‌نام مدرنیته و مسأله دهکده جهانی قرار داریم، گفت: ما امروز در مواجهه با مطالب تازه‌ای هستیم و به‌همین‌دلیل وظیفه داریم مسائل مستحدثه را از تعالیم اهل‌بیت(ع) استخراج کنیم.
دکتر احمد پاکتچي، استاد دانشگاه امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر احمد پاکتچی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) عصر امروز سه شنبه بیست و چهارم بهمن ماه در ‌نخستین جشن کتاب دانشگاه امام صادق(ع) در این دانشگاه با تأکید بر این‌که دغدغه ذهنی ما باید شناسایی مکتب اهل‌بیت(ع) و گام‌برداشتن در مکتب آن بزرگواران باشد ابراز داشت: ما امروز در مواجهه با مطالب تازه‌ای هستیم و به‌همین‌دلیل وظیفه داریم مسائل مستحدثه را از تعالیم اهل‌بیت(ع) استخراج کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که ما در مواجهه با پدیده‌ای به‌نام مدرنیته و مسأله دهکده جهانی قرار داریم اظهار داشت: در این شرایط نه‌تنها باید به دنبال پیداکردن گمشده خود از مکتب اهل‌بیت(ع) باشیم بلکه باید زینتی آن بزرگواران باشیم و بتوانیم چهره‌ای از امام صادق(ع) را به جهان نشان داده و ادعا کنیم کار درستی در معرفی آنها انجام داده‌ایم.

 استاد دانشگاه امام صادق(ع) بیان داشت: در راستای استخراج مسائل تازه از تعالیم اهل‌بیت(ع) باید زحمات بسیاری کشید زیرا ما در معرض شرایطی قرار داریم که باید از نو آموزه‌های اهل‌بیت(ع) را مورد بررسی قرار داده و بتوانیم نیازهای عصر جدید را از خلال آن پیدا کنیم.

دکتر پاکتچی تصریح کرد: یکی از خطرهایی که همیشه ما را تهدید می‌کند این است که ما از آنچه بزرگان و عالمان تشیع از مکتب ائمه‌هدی فهمیدند، انقطاع حاصل کنیم درحالی‌که تلقی ما باید این باشد که آنها عالمان مکتب امام صادق(ع) بودند و همان طورکه آنان زحمت کشیدند، ما هم به وظیفه خود عمل کنیم و توان خود را به کار بگیریم.

وی بیان داشت: باید در زمینه علوم میان‌رشته‌ای از تعالیم قرآن و اهل‌بیت(ع) حرف داشته باشیم و آن را طوری بیان کنیم که زبان مکالمه با اصحاب آن علوم را داشته باشد./956/پ202/ن

ارسال نظرات