۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۵۵۳۶۱
در سالروز ورود حضرت معصومه به قم صورت گرفت:

تجدید بیعت با مکتب اهل بیت در عبادتگاه حضرت معصومه

خبرگزاری رسا - مسؤولان و مدیران استان قم همزمان با 23 ربیع الاول مصادف با ورود کاروان حضرت فاطمه معصومه(س) به قم در بیت النور، عبادتگاه آن حضرت با هدف تجدید بیعت با مکتب اهل بیت(ع) و آرمانهای انقلاب گرد هم آمدند.
بيت النور محل عبادت و رحلت حضرت فاطمه معصومه (س)‌ در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زهیر ثباتی، مدیر کل تبلیغات و ارتباطات حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در این مراسم با اشاره به برنامه های آستان مقدس در سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قم حرم اهل بیت(ع) و پایگاه شیعی و فکری در جهان است و با توجه به جایگاه حوزه های علمیه و علمای دین، بسیاری از معارف ناب به جهان انتشار می یابد.

وی افزود: با توجه به این ایام ارزشمند، غبارروبی حرم مطهر با حضور خادمه‌ها از شب گذشته آغاز شد و امروز نیز کاروان نمادین ورود تاریخی کریمه اهل بیت(ع) با مداحی 26 نفر از مداحان اهل بیت به سمت حرم به حرکت در می آید.

وی با اعلام سایر برنامه های حرم در این روزها، خاطر نشان کرد: اجرای مراسم خطبه خوانی، محافل انس با قرآن، تجمع بزرگ بانوان انقلابی، بهره گیری از سخنان ارزشمند علما و مراجع تقلید در حفظ آرمان‌های اسلامی و انقلابی و برگزاری همایش نسل سومی‌ها از برنامه‌های مهم در این راستا است.

لازم به ذکر است در این مراسم استاندار قم نیز ولایت مداری و الهام از مکتب تشیع را سبب ناکامی دشمنان و کینه توزان دانست و اذعان کرد: حرکت در مسیر ولایت زمینه ساز ایجاد همدلی و اخوت دینی میان مسؤولان می‌شود و با بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) می توان بهترین شیوه ها را در خدمت خالصانه اتخاذ کرد.

کرم رضا پیریایی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نظامی الهی و دینی را احیا کرد که با ایمان و ولایت مداری می توان در عرصه های مختلف در برابر توطئه ها و کینه توزیها پیروز شد از این رو همه مدیران و مسؤولان باید با پیروری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بدون هیچ گونه اختلافی مسیر ولایت فقیه را دنبال کنند.

وی گفت: امام خمینی(ره) مهم ترین آرمان خود را ایجاد وحدت اسلامی در داخل و خارج از کشور معرفی و پیاده کرد که این وحدت و انسجام اسلامی خود بسیاری از مشکلات و موانع را از میان می برد و امروز این پیام ارزشمند امام راحل(ره) در جهان طنین انداز شده و بیداری اسلامی را رقم زده است.

وی گفت: با توجه به جایگاه والای قم و حضور ارزشمند علما و مراجع باید با بهره گیری از سخنان ارزشمند این بزرگواران، مسؤولان در این شهر به عنوان کریمه اهل بیت(ع) باید وحدت دینی، اعتقادی و اسلامی خود را حفظ کنند و در جهت حفظ آرمانهای رهبری و خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

خاطرنشان می شود، پس از این مراسم مسؤولان و مدیران استان به کاروان با شکوه ورود نمادین و تاریخی حضرت فاطمه معصومه(س) در مسیر حرم مطهر پیوستند./926/پ202/ی

ارسال نظرات