۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۵۴۱۸۰

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ بهره برداری از کتابخانه شهید رجایی تبریز و افتتاح 22 کانون و کتابخانه در استان اردبیل از مهمترین اخبار کوتاه منطقه شمال غرب است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ‌حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در دیدار با رییس جمعیت هلال احمر کشور، اظهار داشت: خدمات صورت گرفته در هلال احمر ایران برای امداد رسانی به حادثه دیدگان بسیار مطلوب و قابل تقدیر است.

 

وی با بیان این‌که داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران، برای تحقق شعار این جمعیت، در عرصه جهانی گام‌های مناسب و موثری برداشته اند، گفت: برنامه های این سازمان برای کاهش اثرات و امداد رسانی در سریع‌ترین زمان ممکن به حادثه دیدگان را بسیار موثر ارزیابی کرد.

 

امام جمعه زنجان، بر لزوم به روز رسانی امکانات، تجهیزات و آموزش ها تاکید کرد و گفت: باید آموزش های روز برای قشر نوجوان و جوانی که وارد هلال احمر می شوند ارائه و در زمینه برخورد با جوانان در هلال احمر باید به روز عمل کرد.

 

بهره برداری از کتابخانه شهید رجایی تبریز

 

در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور شهردار تبریز از دو باند چرخبال در ارتفاعات عون بن علی و نیز کتابخانه محلی شهید رجایی در محله یوسف آباد توسط شهرداری منطقه یک بهره برداری شد.

 

بنا بر این گزارش، در آئین بهره برداری از این پروژه ها بهراء شهردار منطقه یک در سخنانی با گرامیداشت دهه فجر و یاد و خاطره امام راحل و شهدای راه آزادی ایران اسلامی از چنگال استبداد پهلوی، ایجاد دو باند چرخبال در ارتفاعات شمالی تبریز را در راستای ایجاد زیرساخت های امداد و نجات و مدیریت بحران در سطح شهر تبریز در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه اعلام خاطرنشان کرد: باندهای چرخبال احداثی توسط شهرداری منطقه یک به منظور استفاده در مواقع بحرانی ، تحویل مدیریت بحران شهرداری خواهند شد.

 

شهردار منطقه یک تبریز در با اشاره به احداث کتابخانه شهید رجایی در محله یوسف آباد توسط این منطقه نیز خاطرنشان کرد: این پنجمین کتابخانه احداثی شهرداری منطقه یک طی 20 ماه گذشته به شمار می رود که از امروز برای استفاده شهروندان منطقه یوسف آباد به ویژه جوانان ، دانش آموزان و دانشجویان ارایه خدمات خواهد کرد.

 

مهندس بهرا همچنین با اشاره به امکانات و برنامه های پیش بینی شده در کتابخانه شهید رجائی افزود: مخزن کتاب ، سالن مطالعه و قرائتخانه مجازی خواهران و برادران از جمله بخش های پیش بینی شده در این مجموعه به شمار می رود.

 

بهره برداری از 1200 خانه مسکونی در مناطق زلزله‌زده

 

انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) و هیأت همراه در سفر یک روزه خود به منطقه ارسباران گفت: درانقلاب 57 سه محور باعث پیروزی شد که اولین مورد اسلام بود دوم خود مردم و سوم رهبری و مدیریت در انقلاب بود.

 

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) تمام مبانی فقهی تشکیل یک نظام اسلامی را به هم متصل و دلها را به هم نزدیک کرد که یکی از این قطعات کمیته امداد امام خمینی (ره) بود، گفت: نهاد های ایجاد شده توسط امام راحل چهارچوب و پایه نظام ولایی است یعنی مدیریت بر ارتباط مردم و اتصال نیروها و مردم.

 

وی ادامه داد: هم افزایی نیروهای کمیته امداد در یک فضای همکاری مطلوب که کار بزرگ و تجربه ارزشمندی می باشد نشان دهنده توانمندی و کارآمدی این نهاد و نیروهای دلسوز آن است، کمیته امداد امام (ره) می تواند الگو صادر کند چون برای همگان اثبات شده که این نهاد در کارهای مددکاری، فرهنگی، اشتغال و ساخت وساز واحدهای مسکونی برتر است.

 

وی با اشاره به اینکه باید هم افزایی اندیشه ها را داشت و هم اینکه انگیزه ها باید انگیزه الهی باشد. یادآور شد:کمیته امداد توان آنرا دارد یک مدل خدمت گذاری در نظام ولایی عرضه کند به شرطی که خودمان را دست کم نگیریم و در عرصه های سخت وارد میدان شویم.

 

همزمان با دهه فجر؛ افتتاح 22 کانون و کتابخانه در استان اردبیل

 

نادر سقا، مسؤول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به نقش و کارکرد متفاوت مساجد در مقایسه با سایر اماکن فرهنگی اضافه کرد: مساجد نقش محوری و غیر قابل انکاری در قبل و بعد از انقلاب از آغاز جنبش مشروطه تا مقابله با فتنه در سال 88 داشت.

 

وی با اشاره ایام الله دهه مبارک فجر گفت: کانون فرهنگی مساجد در زمینه خدمت به مردم برنامه های متنوعی از جمله برگزاری 10 نشست در زمینه روشنگری انقلاب با همکاری ائمه جمعه، حلقه های تربیتی چهره به چهره صاحین با موضوع انقلاب، اعزام 2 هزار و 500 مبلغ به مساجد، طرح تلاوت نور ˈفجرˈ در دستور کار قرار دارد.

 

سقا افتتاح 22 کانون و کتابخانه، فراخوان پژوهش در زمینه جایگاه مسجد در صدور انقلاب، مراسم تکبیر گویی در شب 22 بهمن از مساجد، همایش انقلاب و فرهنگ انتظار، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های این کانون به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر است./935/د101/ب

ارسال نظرات