۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۵۳۵۳۱
اهداف مطرح‎کنندگان انتخابات آزاد در گفت‎وگو با دکتر نجابت؛

ارتباط میان کلیدواژه‎‎های «انتخابات آزاد» و «دولت وحدت ملی»

خبرگزاری رسا ـ نماینده سابق مجلس گفت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری نشان می‎دهد اصرار برخی شخصیت‎‎های سیاسی بر تکرار این موضوع که انتخابات ریاست‎جمهوری آینده باید آزاد باشد تا چه حد می‎تواند مخرب و تکمیل‎کننده پازل دشمنان باشد.
حسين نجابت نماينده اصولگراي مجلس

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، در خصوص انتخابات آزاد نکته‎ای که ضروری به‎نظر می‎رسد این است که کسانی این موضوعات را مطرح می‎کنند که در درونمایه، به‎دنبال القای بحران هستند تا زمینه را برای بازگشت فتنه‎گران فراهم کنند. تئوری «دولت وحدت ملی» نیز ابزاری برای تحقق همین منظور است. البته بازگشت سران فتنه و حامیانشان به عرصه انتخابات و فضای سیاسی کشور که اخیرا مطرح شده است بیشتر به یک شوخی می‎ماند چراکه...گروه سیاسی ـ برای بررسی نسبت کلیدواژه‎‎های «انتخابات آزاد» و «دولت وحدت ملی» با کلیدواژه اصلی فتنه‎گران 88 که به ادعای خودشان اسم‎‎رمز آشوب بود، به‎سراغ «دکتر احمد نجابت»، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، رفتیم. این عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی معتقد است که مطرح‎کنندگان بحث انتخابات آزاد همان فتنه‎گرانی‎ هستند که برای بازگشت به عرصه انتخابات و فضای سیاسی کشور راهبردی جدید دارند و ادعای آنان درباره انتخابات آزاد بیشتر به یک شوخی می‎ماند تا اظهارنظر سیاسی. مشروح این گفت‎وگو را در ادامه می‎خوانید:


به‎عنوان اولین سؤال بفرمایید، جنابعالی چه ارتباطی میان دو کلیدواژه «تقلب» و «انتخابات آزاد» می‎بینید؟

اساسا برخی افراد خاص برای این‎که اشتباهات گذشته و شکست آینده خود را توجیه کنند، دست به مطرح‎کردن این‎گونه ادعا‎ها می‎زنند؛ به‎طور مثال در انتخابات گذشته ادعای تقلب را مطرح کرده و این‎بار نیز موضوع انتخابات آزاد را پیش کشیده‎اند. جالب این‎جاست که در هر دو مورد نیز ابتدا دشمنان انقلاب در خارج از کشور این مسائل را مطرح کرده و سپس دنباله‎‎های داخلی، این مسائل را تکرار کرده و موجب ایجاد شبهه برای مردم شدند.

 

چه ارتباطی میان دو کلیدواژه «انتخابات آزاد» و «وحدت ملی» می‎بینید؟

در خصوص انتخابات آزاد نکته‎ای که ضروری به‎نظر می‎رسد این است که کسانی این موضوعات را مطرح می‎کنند که در درونمایه، به‎دنبال القای بحران هستند تا زمینه را برای بازگشت فتنه‎گران فراهم کنند. تئوری «دولت وحدت ملی» نیز ابزاری برای تحقق همین منظور است. البته بازگشت سران فتنه و حامیانشان به عرصه انتخابات و فضای سیاسی کشور که اخیرا مطرح شده است بیشتر به یک شوخی می‎ماند چراکه کسانی که در انتخابات 88 به نظام اسلامی تهمت بزرگ تقلب را وارد کرده و با دشمنان این ملت هم‎صدا شدند، تا زمانی که به صوررت علنی و شفاف از رفتار‎های خود توبه نکرده و از ملت و رهبری عذرخواهی نکنند، حضورشان در صحنه پذیرفتنی نیست. تنها در این صورت است که می‎توان با این طیف از سیاسیون تعامل و بحث سیاسی کرد.

 

چه پاسخی باید داد به کسانی که می‎گویند انتخابات آزاد نیست؟

نکته‎ای که تأسف‎انگیز است این‎که برخی از کسانی که خودشان در دوره‎‎های مختلف از همین سیستم انتخاباتی به مناصب مهم رسیده و حتی در مسئولیت‎‎های اجرایی چند انتخابات نیز برگزار کرده‎اند، این ادعا‎ها را مطرح می‎کنند که در جواب آن‎ها باید گفت اگر واقعا انتخابات در کشور ما آزاد نبوده و سفارشی بوده است، چطور می‎شود که آقای خاتمی در انتخاباتی پیروز انتخابات می‎شوند که اعضای وزارت کشور و برگزار‎کنندگان آن انتخابات، صد در صد با گروه سیاسی وی در تضاد بوده‎اند؟ یا این‎که آقای احمدی‎نژاد هم در انتخاباتی پیروز شد که دولت اصلاحات مجری آن بوده است. از این موارد در جمهوری اسلامی کم اتفاق نیفتاده است و نشان می‎دهد که مقوله انتخابات در جمهوری اسلامی امری مهم و تعیین‎کننده است که در کمال سلامت و امنیت برگزار شده است.

 

با توجه به حافظه تاریخی که داریم، پیش‎بینی شما از آینده کسانی که انتخابات آزاد را مطرح می‎کنند چیست؟

در قضایای فتنه 88 و پس از روشنگری‎‎های مقام معظم رهبری، بسیاری از کسانی که انصاف داشته و همچنین بدون غرض یک‎سری از مسائل را مطرح کرده بودند، پس از مدت کوتاهی به آغوش نظام اسلامی برگشتند. این افراد وقتی که دیدند مواضعشان با دشمن هماهنگ شده، اعلام موضع کرده و در حماسه 9 دی علیه سران فتنه شعار دادند. با این حال، برخی از حامیان فتنه از حضور مردم در صحنه عبرت نگرفته و دوباره می‎خواهند با طرح برخی مسائل حاشیه‎ای، خودشان را مطرح کنند اما خوشبختانه روشن‎بینی و درایت رهبر معظم انقلاب این توطئه‎ها را خنثی خواهد کرد. یعنی روشنگری‎‎های ایشان خط و خطوط را روشن کرده و اجازه نخواهد داد که فتنه پا بگیرد.

همان‎طور که رهبر معظم انقلاب نیز در سخنانشان تصریح کرده‎اند، ان‎شاءالله انتخابات آتی انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم رقم خواهد خورد. مهم این است که نیرو‎های معتقد به نظام اسلامی و ولایت فقیه، با بصیرت و هوشیاری خود اجازه ندهند که مسائل سال 88 تکرار شود که ان‎شاءالله اجازه نخواهند داد و این‎گونه نخواهد شد. یعنی اگر کسانی بخواهند دوباره با دشمنان قسم‎خورده کشور هم قسم شده و به منافع ملی و آرمان‎های مردم ما ضربه بزنند، این‎بار دیگر مردم ما اجازه ظهور و بروز به آنان نخواهند داد و مانند فتنه 88 نیست که عده‎ای بخواهند از احساسات و عواطف مردم سوءاستفاده کنند. رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیرشان فرمودند که مردم خط و خطوط دشمنان و دنباله‎‎های داخلی آن‎ها را شناخته و اجازه فتنه‎گری به آنان نخواهند داد. تعبیری که قبلا ایشان در این زمینه به‎کار برده بودند این بود که اگر ملت بصیرت داشته و نقشه‎‎های دشمنان را بشناسد، دشمن کاری از پیش نخواهد برد اما اگر ما غافل شویم و از توطئه‎‎های دشمنان انقلاب و اسلام و کشورمان مطلع نباشیم، خیلی راحت ضربه خورده و برنامه‎‎های دشمن پیاده خواهد شد. با این حال، همان‎طور که ملت ایران در 9 دی نشان داد هشیار و بیدار است، مسئولان هم ان‎شاءالله این تعهد را دارند که به‎صورت هماهنگ انتخابات را با شکوه و عظمتِ هرچه بیشتر برگزار کنند.

البته ممکن است برخی از اقدامات دستگاه‎‎های اجرایی نظیر وعده‎‎هایی که اخیرا مطرح شده است، یک‎سری آسیب‎‎هایی به این‎روند وارد کند که لازم است تمامی سازمان‎‎های مسئول از جمله مجلس و قوه قضائیه نسبت به این مسأله حساس بوده و با هرگونه عملی که به برگزاری انتخابات باشکوه ضربه می‎زند برخورد کنند

منبع: نشریه پنجره/916/د102

 

ارسال نظرات