۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۵۳۲۵۲

پایان همایش بین‌المللی سیره نبوی در سودان

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی سیره نبوی که برای اولین بار در خارطوم، پایتخت سودان برگزار شد، پس از سه روز فعالیت به کار خود پایان داد.
مدينه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، این همایش با تأکید بر لزوم وضع قوانینی از سوی سازمان ملل برای جرم اعلام کردن اهانت به ادیان و مقدسات و نیز محاکمه عاملان این جنایات، پایان یافت.

 

در این همایش همچنین تأکید شد که مسائل بانوان از منظر اسلام در پرتو تعلیمات نبوی، مورد توجه ویژه قرار گیرد و همایش‌هایی در سطح جهان برای بررسی سیره نبوی در راستای حل مسائل مربوط به جایگاه بانوان برگزار و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی اسلامی با تمرکز بر محوریت این مسائل راه‌اندازی شود.

 

لزوم راه‌اندازی تارنماهایی مؤثر و کارآمد برای معرفی پیامبر(ص) و گنجاندن مهر پیامبر در دل‌های کودکان و آموزش اخلاق اسلامی و همچنین راه‌اندازی یک آکادمی تخصصی بین‌المللی برای نشر سیره نبوی، پاسخ دادن به تصورات نادرست در مورد پیامبر(ص) و تربیت مربیانی برای آموزش سیره پیامبر اسلام(ص) با استفاده از روش‌های تدریس جذاب و مدرن، از دیگر نکاتی بود که در این همایش مورد تأکید قرار گرفت.

 

شرکت‌کنندگان در این همایش بر ضرورت ارائه کتاب‌ها و منابع آموزشی در معرفی و شناخت حضرت محمد(ص) به مساجد و مراکز اسلامی جهان اسلام و جهان غرب و ترغیب پژوهشگران و نویسندگان به نوشتن داستان‌های کوتاه و ساده از پیامبر اکرم(ص) برای کودکان تأکید کردند.

 

نقش رسانه‌های جمعی مدرن و سنتی در جهان اسلام در تشریح پیام حقیقی اسلام و به تصویر کشیدن سیمای مهربان پیامبر اکرم(ص) نیز از دیگر مباحثی بود که در این همایش بر آن تأکید شد.

 

همایش بین‌المللی سیره نبوی با شعار «پیاده‌کردن اهداف دین و نهادینه‌کردن عشق به رسول(ص)» 22 تا 24 دی‌ماه، به همت دانشگاه جهانی آفریقا در خارطوم و با همکاری وزارت ارشاد و اوقاف سودان در خارطوم برگزار شد./982/د101/ک 

ارسال نظرات