۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۵۲۹۹۴
آیت الله صفایی بوشهری:

در عرصه سیاست باید بر مدار ولایت حرکت کرد

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ولایتمداری را تنها حجت سیاسی الهی دانست و گفت: روحانیت با همه وجود و آموختن از متون فاخر دین و عبرت و تجربه از تاریخ، ولایت را تنها حجت سیاسی و الهی می‌داند.
صفايي بوشهري، نماينده ولي فقيه در استان بوشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، صبح امروز در دیدار روحانیت و طلاب این استان با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید اظهار داشت: برای استان بوشهر جای افتخار و امتنان است که میزبان فقیهی از فقهای عظام و نوری از سلسله منظومه بزرگان دین است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر همچنین با بیان این که امیدوارم بتوانیم از حضور پر خیر و برکت حضرت آیت‌الله نوری همدانی بهره‌مند شویم، افزود: حضور آیت الله نوری همدانی در ماه ربیع الاول به استان ولایتمدار بوشهر سبب حاکم شدن بهار ولایت در این استان شد.
امام جمعه بوشهر با بیان این که روحانیت استان بوشهر دارای تاریخ و قدمتی کهن است، ابراز داشت: در تاریخ علما و کتب بزرگان، از علمای بوشهر به نیکی یاد شده است.
استاد عالی حوزه علیمه بوشهر، ابن نوح سیرافی و ابوسعید سیرافی را از جمله علمای این عرصه خواند و بیان داشت: این بزرگان در علومی که در ساحت معارف دینی مطرح است با تبحر و مهارت افزون بر موفقیت در تحصیل علم در تولید علم و کتب بدیع در جغرافیای علما و کتب دینی و علم علوم اسلامی بسیار درخشیده‌اند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که تاریخ روحانیت استان شاهد طلوع ستارگان بی‌غروبی بوده است، زُهد و پارسایی، اخلاق، معماری خود بر مدار قرآن و عترت، خدمت به مردم، هدایت مردم و باز بودن درب خانه علما به روی مردم در فضای سخت تاریخ را از ویژگی‌های بارز علمای این دیار برشمرد.
آیت الله صفایی بوشهری همچنین با اشاره به تهاجمات چند مرحله‌ای انگلیس به دیار بوشهر، اظهار داشت: عالمان این دیار نه‌ تنها در عرصه علم، بلکه در مقاومت و بیداری و در مقابل جهان سلطه و تأثیر شگرف بر محیط پیرامونی در حوزه خلیج فارس بسیار مؤثر بودند.
رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر با بیان این که عالمان این دیار در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی حماسه آفرینی کردند، خاطر نشان کرد: شهید عاشوری قبل از انقلاب، علمدار مبارزه با طاغوت بود.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روحانیت این استان پس از انقلاب بر مدار خورشید انقلاب یعنی ولایت حرکت و یک صدا از ولایت حمایت کرده است.
امام جمعه بوشهر با بیان این که روحانیت استان بوشهر نماد ولایتمداری است، تصریح کرد: روحانیت استان با همه وجود و آموختن از متون فاخر دین و عبرت و تجربه از تاریخ، تنها حجت سیاسی الهی را ولایتمداری می‌داند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت استان با همه توان در کنار مقام معظم رهبری قرار دارد، بیان داشت: روحانیت بوشهر یکصدا فریاد ولایتمداری و هدایت جامعه بر مدار ولایتمداری را سر می‌دهد.
استاد عالی حوزه علمیه بوشهر با اشاره به شهدای روحانیت استان بوشهر، ابراز داشت: روحانیت استان با سربلندی از تاریخ خود، از این که در مسیر رهبریت و مراجع گرانقدر بوده است به خود می‌بالد.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان این که ما آموخته‌ایم که باید در عرصه سیاست برمدار ولایت حرکت کنیم، افزود: روحانیت استان، مسؤولان اجرایی، نیروهای مسلح نظامی و انتظامی یکصدا و حول محور ولایت اقدامات شایسته‌ای در توسعه و پیشرفت بر مدار فرهنگ دینی در این استان دارند.
آیت الله صفایی بوشهری در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور، استان بوشهر به یک استان حوزوی فراملی در سطح ایران تبدیل خواهد شد./9454/پ202/ج
ارسال نظرات