۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۵۲۴۰۵
نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا:

بصیرت مهم‌ترین دستاورد انس با قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی گفت: وقتی انسان با قرآن مأنوس می شود، قرآن در او بصیرت و قوه تشخیص حق و باطل ایجاد می کند و اسباب نجات او فراهم خواهد شد.
مسابقات قران

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن بانوان طلبه بسیجی استان های خراسان عصر امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برگزار شد.

 

حجت الاسلام سیداحمد حسینی، نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع)، اظهار داشت: حضرت در این روایت می فرمایند« مردم دنیا چهار گروه هستند؛ عده ای افتاده در ورطه هوس و هلاکت، عده ای طالب علم قرآن که هر چه بر علمشان افزوده شود بر غرورشان نیز افزوده می شود، عده ای عابد جاهل که تصور می کنند تنها خودشان مورد نظر خداوند هستند و دیگران را حقیر می بینند و عده ای صاحب بصیرت و فهم و عقیده وحیانی که به راه حق معرفت پیدا کرده اند و در این راه تلاش و کوشش می کنند تا دیگران را هم با حق آشنا کنند».

 

وی افزود: امام در ادامه می فرمایند «گروه چهارم از این که گاهی به خاطر نبود شرایط و امکانات، نتوانند دیگران را با حق آشنا کنند، رنج می برند. اینها بهترین افراد روزگار خود و برترین و عاقل ترین انسان ها هستند».

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: وقتی انسان واقعا با قرآن مأنوس می شود، قرآن در او بصیرت و قوه تشخیص حق و باطل ایجاد می کند و اسباب نجات او خواهد شد اما اگر همچون برخی مذاهب اسلام، تنها توجه ظاهری به قران داشته و به تربیت قاریان و حافظان بسنده کنیم، سودی نخواهد داشت.

 

وی، مهم‌ترین دستاورد انس با قرآن را کسب بصیرت دانست و با اشاره به آیه شریفه «ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا..»، خاطرنشان کرد: این مهم حاصل نمی شود مگر این که انسان ظرف وجودی خود را تطهیر کند، قرآن انسان را در سایه تقوا نجات می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: رهبر معظم انقلاب که شاگرد مکتب قرآن در معنویت هستند می فرمایند « انس با قرآن باید تعلقات انسان را به گونه ای شکل دهد که دنیا وابسته انسان باشد نه انسان متعلق دنیا، انسان باید به آنچه برای آن خلق شده(عالم معنا)، متصل شود».

 

وی ادامه داد: اگر انسان معنوی و روحانی شد و از مادی گرایی فاصله گرفت، انسانی می شود که قرآن آن را معرفی می کند و چنین انسانی گمشده امروز بشریت است، رسالت ما در دنیای امروز همین است که دنیا را متوجه این حقیقت کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دقت کنید؛ ایشان می فرمایند «دنیا بدون معنویت مانند جسم بدون روح به سرعت فاسد و متعفن می شود. فرق اساسی نظام الهی با نظام های دیگر، این است که در نظام الهی انسان ها تحول معنوی پیدا می کنند».

 

وی یادآور شد: ما مقام عصمت برای رهبری قائل نیستیم اما حقیقتا نشانه هایی که قرآن برای متقین وعده داده است در رهنمودهای ایشان مشهود است.

 

وی با بیان این که ملت ایران امروز منادی حق و معنویت در جهان هستند، افزود: واضح است که تحولی که در منطقه ایجاد شده معلول حرکتی است که در ایران اسلامی به وجود آمد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با اشاره به درخشش جوانان حزب الله در لبنان که شاگردان رهبر معظم انقلاب هستند، گفت: حزب الله لبنان با پایداری در جبهه حق امواج نهضت اسلامی را گسترش داده اند، امید است به زودی با نابودی آل سعود نیز حرمین شریفین به عنوان خاستگاه اسلام، در اختیار مسلمانان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید براین که معنویت، متاعی تصادفی نیست و در سایه تلاش حاصل می شود، یادآور شد: انس با قرآن بانوان بیش از سایر اعضای خانواده منشأ اثر و برکات است.

 

گفتنی است در این مسابقات، 120 تن از بانوان طلبه بسیجی استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در رشته های مفاهیم، حفظ و قرائت به رقابت می پردازند و در هر رشته سه نفر برگزیده می شوند که در مراسم اختتامیه تقدیر خواهند شد./930/پ202/س 

ارسال نظرات