۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۵۲۳۴۰
حجت الاسلام راشد یزدی:

به امید شاغل شدن درس نخوانید؛ عالم خریدار دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی خطاب به جوانان تأکید کرد: درس خواندن به امید شاغل شدن، بسیار غلط است؛ بخوانید، عالم شوید مطمین باشید خریدار دارید، در دنیای امروز هیچ چیز به اندازه مغز پر علم و توانمند ارزش ندارد.
حجت الاسلام راشد يزدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام راشد یزدی، شب گذشته در مراسم سوگواری دهه آخر صفر در حسینیه آیت الله شاهرودی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص شناخت زمانه، خطاب به جوانان اظهار داشت: امروز بشر پس از عصر الکتریسیته، اتم و فضا در عصر سرعت قرار دارد، به فرموده امام صادق(ع) اگر ویژگی های زمانه خود را نشناسید عقب می مانید.

 

وی گفت: غالبا افراد میانسال و مسن نسبت به گذشته و جوانان نیز از آینده ترس دارند؛ اما با عمل به این حدیث و عالم شدن به زمان می توانیم خود را از بسیاری پرتگاه‌ها نجات دهیم.

 

 حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که اشتباه ها در عصر سرعت قابل جبران نیست، افزود: جوانان دقت کنند با کسب شناخت از آینده با سرعت لازم حرکت کنند چرا که نبود شناخت، سبب ترس و ترس، سبب آرام گام برداشتن و عقب ماندن از زمان می شود.

 

این خطیب دینی با انتقاد از نبود تمایل و همت برخی جوانان نسبت به علم آموزی، ابراز داشت: درس خواندن را برای کی گذاشته اید، به بهانه های واهی وقتتان را به بطالت نگذرانید و به نحو احسن از استعدادهای خود استفاده کنید.

 

وی با انتقاد از فرهنگی که به غلط در خصوص کسب تحصیلات، در جامعه رایج است، تصریح کرد: این که وقتی به جوان می گوییم درس بخوان و تحصیلات عالی داشته باش، می گوید درس خوانده ها بیکار هستند من چرا بخوانم؟، درست نیست، درس خواندن به امید شاغل شدن، بسیار غلط است؛ بخوانید، عالم شوید مطمین باشید خریدار دارید. در دنیای امروز هیچ چیز به اندازه مغز پر علم و توانمند ارزش ندارد.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که تحقیقات ثابت کرده است یک فرد عادی می تواند 15 برابر انیشتین درس بخواند، یادآور شد: چرا خود را دست کم و کوچک می دانید؟ حرکتی و جنبشی از خود نشان دهید، قدر این نعمت را تا جوان و شاداب هستید بدانید.

 

وی همچنین در خصوص یادگیری زبان‌های خارجی خاطرنشان کرد: دانستن زبان خارجی یعنی توانایی خواندن روزنامه ها، مقالات و نشریات و فهم سخنان بیگانه، نه فقط یک مکالمه ساده.

 

وی با بیان این که تمرکز روی درس و فعالیت علمی،  جوان را از غرایض و گرایش به انحراف اخلاقی باز می دارد، افزود: تا جوان هستید هم مراقب سلامت خود باشید و هم از استعدادهای خود بهره گیرید. نگویید نمی توانم، شما قادر به انجام هر کاری هستید.

 

وی با تأکید بر این که اگر خلاف این حرکت کنید، خلاف حرکت زمانه خواهید بود و پایمال می شوید، گفت: به فرموده خداوند در قرآن کریم، بهترین درمان نترسیدن از آینده و تأسف بر گشته، یاری خود خداوند است چنان که می فرماید «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقامو تتنزل علهیم الملائکه...» خداوند سپاه آرام بخش خود را به قلب ثابت قدمان در راه خود گسیل می کند.

 

گفتنی است، مراسم سوگواری دهه اخر صفر با حضور حجت الاسلام راشد یزدی و رفیعی و مداحی حاج سعید حدادیان، مرتضی طاهری، محمود کریمی و احمد واعظی در محل حسینیه آیت الله شاهرودی مشهد تا شب شهادت امام رضا(ع) ادامه دارد./930/پ202/س 

 

ارسال نظرات