۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۵۲۰۸۹

پیام تسلیت علما و شخصیت های حوزوی در پی ارتحال آیت الله تهرانی

خبرگزاری رسا ـ شماری از علما و شخصیت های حوزوی در پی ارتحال آیت الله تهرانی در پیام های جداگانه ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفته و از خدمات و تلاش های وی تجلیل کردند.
آيت الله مجتبي تهراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی ارتحال آیت الله مجتبی تهرانی،‌ مراجع تقلید و علما پیام های جداگانه ای صادر کردند و این ضایعه را ثلمه ای در حوزه های علمیه دانستند.
شماری از علما و شخصیت های حوزوی در پیام های جداگانه ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفته و از خدمات و تلاش های وی تجلیل کردند.
آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد، فقیه ربانی و استاد برجسته اخلاق و عرفان الهی آیت‌الله حاج شیخ مجتبی تهرانی را به حضرت بقیه‌الله لاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم و معظم آن فقید سعید تسلیت عرض کرده و علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال خواستار شد.
آیت الله تهرانی مدافع و حامی انقلاب و رهبری بود
آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه نیز در پیامی تاکید کرد:  ارتحال عالم جلیل‌القدر و والامقام حضرت آیت‌الله حاج شیخ مجتبی تهرانی‌(ره) که از یاران دیرین و واقعی حضرت امام راحل‌(ره) و از مدافعین و حامیان مقام معظم رهبری بود، موجب تاثر و تالم شدید اینجانب گردید.
این عالم ربانی عمر شریف خود را صرف خدمت به حوزه‌های علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و از طرفی استاد و مربی اخلاق برای طلاب و مردم متدین بود و سال‌ها در نشر و ترویج معارف نورانی اهل‌بیت‌(ع) بسیار موفق عمل کرده است.
فقدان این عالم فقید ضایعه بزرگی برای حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی است.
آیت الله تهرانی از مفاخر حوزه بود
 حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی مدیر مرکز اسلامی هامبورگ نیز در پیامی ارتحال آیت الله آقا مجتبی تهرانی را تسلیت گفت. 
در پیام مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آمده است: آن بزرگوار یکی از مفاخر حوزه‌های علمیه بودند که سالها عهده دار کرسی تدریس سطوح عالی و خارج فقه و اصول بوده و طلاب و فضلای بسیاری از محضرشان، کسب علم، حکمت، معرفت و ادب نموده اند. ایشان معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوى فراوانی بوده و کلام معطرشان راهنماى اندیشه و عمل ره جویان و سالکان، خصوصا نسل جوان بود.
خدمات آیت‌الله تهرانی به حوزه‌های علمیه فراموش ناشدنی است
نهادها و مراکز مختلف حوزوی نیز در پیام هایی ارتحال این عالم مجاهد و ربانی را تسلیت گفتند.
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور نیز با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله مجتبی تهرانی را تسلیت گفت.  در این پیام آمده است: درگذشت عالم ربانی، معلم اخلاق مرحوم مغفور حضرت آیت‌الله مجتبی تهرانی که عمری طولانی را در خدمت به اسلام و مسلمین و مذهب حقه اهل بیت علیهم السلام و حوزه‌های علمیه دینی به ویژه حوزه علمیه تهران سپری و طلاب و فضلای بسیاری از محضرش بهره‌مند شدند، صدمه‌ای جبران ناپذیر است.
در ادامه این پیام آمده است: این عالم ربانی، عمر شریف خود را در راه کسب علوم دینی و ترویج و گسترش معارف و فرهنگ اسلامی سپری کرد و طلاب و فضلا و جوانان بسیاری از مکتب درس اخلاق او بهره بردند./924/د102/ج
ارسال نظرات