۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۱۷۴۴
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

برگزیدگان جشنواره یاران محمد رسول‌الله معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ معرفی برگزیدگان جشنواره یاران محمد رسول‌الله(ص) در اهر و برگزاری همایش زینبیون اردبیل در اربعین حسینی از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی رضایی، مدیر اجرایی جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی یاران محمد رسول‌الله (ص) در گفت‌وگو با خبرنگاران از مشخص شدن نتایج نهایی این جشنواره خبر داد و گفت: جشنواره ملی وبلاگ نویسی یاران محمد رسول‌الله (ص) که در پاسخ به اهانت استکبار جهانی و صهیونیسم‌ها به ساحت مقدس پیامبر (ص) توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد، نفرات برگزیده خود را شناخت.

 

وی افزود: از تمام علاقمندان در سطح کشور از تاریخ 1 تا 30 آذر‌ماه ثبت نام به عمل آمد که طی این مدت 415 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در مرحله اول داوری و با توجه به آیین‌نامه شرکت و داوری جشنواره 83 اثر به مرحله دوم و داوری نهایی راه یافتند.

 

در بخش وبلاگ‌نویسی‌ داریوش مصلح با وبلاگ لبیک یا محمد رسول‌الله (ص)، جاوید قدیمی دیزج با وبلاگ ملکوت، سعید سلطان‌آبادی با وبلاگ پایگاه اینترنتی حضرت محمد (ص)، مهرداد جنت دوست با وبلاگ یارمحمد(ص)، بهرام علی کریمی با وبلاگ آمریکا و صهیونیسم در توهین به مقدسات، رضا اکبری با وبلاگ در انتظار حضرت و پویا فرهادی با وبلاگ سراج منیر حائز رتبه‌های اول تا هفتم شدند.

 

همچنین در بخش ریزنوشته رحمان حیدری با مطلب درود و صلوات بر پیامبر اکرم(ص)، محمدرضا ترکاشوند با مطلب نبوت لازمه نظام اکمل و لیلا اسدی آقاباقر با مطلب احترام به افکار عمومی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: جایزه نفرات اول و دوم وبلاگ نویسی کمک هزینه سفر حج عمره هر یک به مبلغ 5 میلیون ریال، جایزه نفرات سوم و چهارم وبلاگ نویسی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات هر یک به مبلغ 3 میلیون ریال و جایزه بقیه نفرات به علاوه برگزیدگان ریزنوشته‌ها کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هر یک به مبلغ یک میلیون ریال است.

 

مرمت مسجد خاروانا ورزقان 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

تراب محمدی، رییس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی، از 95 درصد پیشرفت فیزیکی عملیات مرمتی مسجد ˈخارواناˈ شهرستان ورزقان خبر داد و افزود: با پایان اصلاحات و مرمت های جزیی، این مسجد تاریخی دوره ایلخانی به زودی بهره برداری می شود.

 

محمدی با بیان اینکه مسجد تاریخی خاروانای ورزقان دو گنبد دارد که به صورت دو پشت نوک تیز به هم متصل شده اند، یادآوری کرد: در نمای خارجی، یک فضای خالی ما بین گنبدها وجود دارد که موجب چشم نوازی آنها شده اما نمای داخلی گنبد ها متفاوت بوده و به صورت نیم دایره ساخته شده اند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه مسجد خاروانا نیز همانند دیگر مساجد هم دوره ای خود مسجدی شبستانی است، ادامه داد: دو گنبد بسیار بزرگ خاروانا، شبستان مسجد محسوب می شوند که این مسجد دارای پلان مربع شبستان و گنبد خانه هشت متری، چایخانه و هشتی، ایوان زنانه است.

 

محمدی، ارتفاع شش متری گنبد مسجد خاروانای ورزقان را یکی از زیبایی های این بنا عنوان و اضافه کرد: مرمت مسجد خاروانا از محل اعتبارات سال 90 انجام شده که امید می رود به زودی آماده بهره برداری شود.

 

همایش زینبیون در اربعین حسینی برگزار می‌شود

 

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل از برگزاری همایش زینبیون در آستانه اربعین حسینی در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی این همایش ویژه بانوان در فرهنگسرای سوم خرداد برگزار می‌شود تا یاد و خاطره پرچمدار بقای نهضت حسینی حضرت زینب (س) گرامی داشته شود.

 

وی بیان داشت: داعیه‌د‌ار پرچم اسرا در دشت نینوا حضرت زینب کبری (س) بوده و با توجه به اهمیت نقش و جایگاه آن حضرت بعد از نهضت عاشورا در تبیین اهداف نهضت، همایش زینبیون ویژه بانوان 14 دی ماه در تالار اندیشه فرهنگسرای سوم خرداد برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: در 28 صفر نیز همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و ائمه هدی مراسم بزرگداشتی در اردبیل و سایر شهرها به شکل باشکوه و به همت دستگاه‌های فرهنگی و ارزشی برگزار خواهد شد تا در این روز عرض ارادتی به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام صورت بگیرد.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل یادآور شد: در همایش زینبیون سعی شده است برای آشنایی قشر بانوان و فرهیختگان اهداف حرکت کاروان اسرا و تاثیرگذاری بی‌بدیل هدایتگری از حضرت زینب (س) و امام زین‌العابدین تبیین شود چرا که در اربعین حسینی می‌توان با عهد و پیمانی که با حسین و مرام او بسته شده دوباره عهدی مجدد بسته تا در مسیر آرمانی آن حضرت گام برداریم.

 

برگزیدگان سوگواره عطر تربت معرفی شدند

 

سوگواره عطر تربت که در سه بخش وبلاگ‌نویسی، شعر و کتابخوانی توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شده است با معرفی برگزیدگان در سه بخش به کار خود پایان داد.

 

برگزیدگان بخش وبلاگ در سه بخش تجلیل شدند؛ در این سوگواره برنده وبلاگ نویسی ناصر خدابنده‌لو، از دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی زنجان انتخاب شده بود. حامد انبار لو و عفت شعبانی برندگان بخش محتوایی سوگواره عطر تربت بودند که از دانشگاه پیام نور طارم در این سوگواره شرکت کرده بودند. همچنین برنده بخش فنی وبلاگ نویسی سوگواره عطر تربت سمانه میر حمزه از دانشگاه زنجان انتخاب شد. نرگس حجت، نرگس عظیمی و حسین طاهری هم برگزیدگان بخش شعر سوگواره عطر تربت بودند.

 

سوگواره کتابخوانی در دو دانشگاه دانشگاه الغدیر و روزبه زنجان برگزار شد، که برندگان دانشگاه الغدیر ایرج مختار و رحمان باقری بودند، همچنین سعید سعید پناه، علی‌رضا بیرامی، هادی کریمی، میثم بختیاری، حمیرا ایمانی، علی‌رضا غلامی، ابراهیم امینی، مرتضی ناجی و حسن نوری دیگر برگزیدگان بخش کتابخوانی بودند./935/د101/ب

ارسال نظرات