۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۵۱۶۰۹
نماینده خبرگان رهبری:

فاصله از مردم، ماهیت انقلاب را با خطر مواجه می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: آن چه که می تواند‏ ماهیت انقلاب اسلامی را با خطر مواجه می کند، فاصله دولتمردان با مردم است.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین ‌هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آن چیزی که می‏تواند ماهیت انقلاب را با خطر مواجه کند تنها فاصله با مردم به عنوان صاحبان اصلی این نظام است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین حادثه قرن بیستم پایه گذار نظامی بود که رسیدن به معنویت و احقاق حقوق ملت را در سرلوحه اهداف خود داشت، اکنون بیش از سه دهه است که به گواه نام جمهوری اسلامی نظام حاکم در ایران با دو مشخصه جمهوریت و اسلامیت در داخل و خارج شناسایی شده و بر همین پایه نیز جلو می‏رود.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که اکنون شاهد هستیم که در پس تمام آن تلاش‏ها، مجاهدت‏ها و دستاوردهای عظیم شرایط چندان مناسب نیست افزود: معیشت مردم با مشکل مواجه شده، اخلاقیات در حال از دست رفتن است و بی‌ادبی سیاسی و اجتماعی روز به روز فراگیرتر می‏شود و در این میان دلسوزان و انقلابیون با سابقه سکوت را بر سخن‌گفتن ترجیح می‌دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان اینکه بی‌شک این وضعیت با آرمان انقلاب اسلامی ایران همخوانی و انطباق لازم را ندارد ادامه داد: واقعا چرا در پس تمام آن تلاش‏ها، مجاهدت‏ها و تجارب ارزنده امروز ما درگیر چنین فضایی هستیم؟ جواب این سؤال را باید در ارتباط مردم و مسؤولان دید. جایی که نظرات و منویات جناحی گاهی بر آرای عمومی ارجحیت داده می‏شود. هیچ عالم دینی نمی‏تواند بگوید که دین مردم جدای از دنیای آنهاست، به عبارتی توده مردم برای آنکه بر دین خود پایبند باشند یا اعتماد خود را نسبت به این حوزه حفظ کنند نیاز به اعتماد متقابل با این حوزه دارند.

 

وی افزود: این مساله وقتی جدی‏تر و حیاتی‏تر می‏شود که توجه کنیم مسؤولان ما ذیل عنوان اسلامی بر مردم کشور حکومت می‏کنند و درصدی از عمل آنها خواه ناخواه به پای حوزه دین نوشته می‏شود. بر این اساس توجه به نیازهای دنیوی مردم نیز در سیاست دینی بااهمیت تلقی می‏شود.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قطعا هیچ‌کس بهتر از خود مردم نمی‏داند که وضعیت معیشت عمومی و سطح سختی‏ها یا آرامش زندگی چگونه است، ادامه داد: بر همین اساس آنها خود بهترین داورانی هستند که می‏توانند قضاوت کنند چه کسانی بهتر و بیشتر آنها را تامین کرده و در جهت ارتقا شأن اجتماعی‏شان کوشیده‏اند و چه کسانی در این راه قصور داشته‏اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان این که هموار نبودن راه این قضاوت عمومی عرصه را برای اظهار نظرهای غیر واقعی که بستر اصلی فراگیر شدن دروغ و اتهام و بهتان در جامعه است باز خواهد کرد، افزود: انقلاب ما در پس تمام تهدیدها و فشارها هنوز ماهیت خود را حفظ کرده و به پیش می‏رود، نه جنگ تحمیلی، نه تهدیدات گروه‌های داخلی و نه فشارهای خارجی نتوانست به این ماهیت خدشه وارد کند.

 

وی در پایان تصریح کرد: آن چیزی که می‏تواند این ماهیت را با خطر مواجه کند تنها فاصله با مردم به عنوان صاحبان اصلی این نظام است؛ عاملی که حضور قدرتمند آن بزرگ‌ترین دلیل پیروزی‏های انقلاب بوده است./935/د102/ب

ارسال نظرات