۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۵۰۵۷۴
امام جمعه مراغه تاکید کرد:

نظارت دقیق و مستمر بر فعالیت مداحان در مجالس عزاداری

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر نظارت دقیق و مستمر بر فعالیت مداحان در مجالس عزاداری تصریح کرد: در برگزاری آیین های عزاداری ماه‌های محرم و صفر نباید از آئین‌های سنتی عزاداری دور شده و اجازه ورود برخی بدعت‌های نابجا داده شود.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی و شهرستان مراغه، با انتقاد از عدم بهره‌مندی برخی از جلسات مذهبی و هیأت های حسینی از سخنرانی روحانیان اظهار داشت: فلسفه حضور در مجالس سوگواری درک معرفت الله و حقیقت عبودیت است.

 

وی با بیان این‌که توسل به ائمه اطهار و عزاداری در رثای شهادت آن بزرگواران موجب نزول رحمت و معرفت الهی می شود، خاطرنشان کرد: صرف عزاداری و گریه به حضرات معصومین(ع) معرفت نمی آرود، متأسفانه برخی از هیأت های حسینی خود را از وجود معنوی روحانیان و مبلغان بی‌نیاز می بینند که همین مسأله آغاز انحراف و خرافه‌گری است.

 

امام جمعه مراغه با تأکید بر نظارت دقیق و مستمر بر فعالیت مداحان در مجالس عزاداری تصریح کرد: برگزاری آیین های عزاداری ماه‌های محرم و صفر در مراغه از قدمت و تاریخی غنی نسبت به دیگر شهرها برخوردار است که نباید از آئین‌های سنتی عزاداری دور شده و اجازه ورود برخی بدعت‌های نابجا داده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که بهره مندی از قابلیت ارزشمند فرهنگی و صبغه دینی شهر مراغه لازمه ترویج ارزش‌ها و مبانی اسلامی در سطوح مختلف اجتماعی است، گفت: برگزاری منسجم و یکپارچه ویژه‌برنامه های ملی و مذهبی از مهمترین ارکان تبلیغ آرمان های اسلامی و انقلابی است.

 

نماینده خبرگان رهبری در ادامه خواستار تشکیل ستاد دائمی بزرگداشت مناسبت های مذهبی در شهرستان مراغه شد و گفت: این ستاد می تواند موجب شتاب بخشی و انسجام برنامه های آیین های مذهبی شود، افزون بر این‌که زمینه برگزاری هرچه باشکوهتر عزاداری های ایام محرم و استفاده حداکثری از توانمندی های فرهنگی و قابلیت های مذهبی این شهرستان را فراهم می کند.

 

همچنین منصور صادقی اصل، فرماندار مراغه در سخنانی با اشاره به مصوبات جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: اولویت بندی شاخص های فرهنگی، در حفظ سنت های حسنه مؤثر بوده و مانع سوء استفاده برخی سودجویان و منفعت‌طلبان خواهد شد.

 

وی استفاده از توان روحانیت در مراسم عزاداری و تقسیم وظایف دستگاه های متولی را از جمله اقدامات انجام گرفته در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اعلام کرد و افزود: تقویت سنت‌های اصیل دینی و فرهنگی از مهمترین روش های حفظ ارزش های دینی و اسلامی در جامعه است./935/پ202/ب

ارسال نظرات