۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۵۰۱۳۱
نماینده خبرگان رهبری:

حوزه و دانشگاه وحدت تفکر و اندیشه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه تأکید کرد: حقانیت و ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه با خون شهیدانی چون مفتح و مطهری ثابت شده است.
حجت الاسلام پورمحمدي، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه شهرستان مراغه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: شهید مفتح مسأله‌ای را مطرح کرد که خواست دشمنان نبود، از این‌رو منافقان اقدام به ترور این عالم وارسته کردند.

 

وی با تأکید بر این‌که طلاب و دانشجویان بایستی در عمل و در تولید اندیشه وحدت داشته باشند، خاطرنشان کرد: شهید آیت الله مفتح در کنار سایر شخصیت های بزرگ مانند آیت الله مطهری و آیت الله بهشتی نقش بسزایی در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه داشته است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این که حقانیت و ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه با خون شهیدانی چون مفتح و مطهری ثابت شده است، تصریح کرد: آنچه که امروز نظام اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش‌آفرینی حوزه و دانشگاه است، آرمان ها و تفکری متحد از سوی این دو نهاد برای تعالی نظام است.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دشمنان نظام اسلامی ایران همواره به دنبال بدبینی، سوء ظن و تفرقه میان حوزویان و دانشگاهیان بوده‌اند، گفت: امروز جنگ واقعی جنگ عقاید و ایدئولوژیک است، چراکه دشمنان خود بهتر می دانند که قدرت تجاوز نظامی و یا تحقق اهداف شوم خود از راه تحریم و تهدید را ندارند.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که توطئه‌های غرب در کشورهای منطقه‌ای با هدف توقف صدور آرمان و تفکر عالی نظام اسلامی ایران است، اظهار داشت: در جریان دخالت نظامی در عراق، آمریکایی ها به بهانه وجود سلاح های هسته ای و شیمیایی، نظام حاکم بر این کشور و صدام را ساقط کردند و اکنون نیز درصدد اجرای آن با این بهانه در مورد سوریه هستند.

 

وی با اشاره به این‌که امروز سوریه تاوان حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین را پرداخت می کند، تصریح کرد: وضعیت کنونی حاکم بر سوریه با عراق آن زمان متفاوت بوده و قابل قیاس نیست، اما آمریکا و غرب برای تأمین منافع خود درصدد اجرای نقشه های شوم خود در این کشور هستند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تشریح خیانت‌های سران خودفروخته عربی منطقه در قبال مردم سوریه، عراق، فلسطین و لبنان گفت: برخی از کشورهای عربی به همراه آمریکا و ایادی غربی‌اش در نقشه حمایت از تروریست‌ها و شورشیان سوریه همدست بوده‌اند، اکنون این کشور به محلی برای جولان سلفی ها تبدیل شده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان خواستار دشمن‌شناسی و بصیرت طلاب شد و خاطرنشان کرد: سوریه در خط مقدم مقابله نظام اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب قرار دارد، موضع ایران در قبال سوریه کاملا روشن است و به هیچ عنوان اجازه شکست مقاومت اسلامی را نخواهیم داد./935/پ202/ب

ارسال نظرات