۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۴۸۹۶۵
امام جمعه زنجان:

دانشجوی مسلمان نماد نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: دانشجوی مسلمان رسالتی فراتر از تحصیل در علوم مختلف بر عهده دارد که آن نقش‌آفرینی در جریان‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهت تعالی نظام اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشگاهیان با تأکید بر این‌که رسالت دانشجویان امروز به مراتب حساس‌تر از گذشته است، اظهار داشت: بخشی از برنامه‌های دشمن در قالب جنگ نرم بر نخبگان علمی کشور متمرکز شده است.

 

وی با اشاره به این‌که دانشجویان به تعبیر مقام معظم رهبری افسران مقابله با جنگ نرم دشمنان محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: دانشجوی مسلمان رسالتی فراتر از تحصیل در علوم مختلف بر عهده دارد که آن نقش‌آفرینی در جریان‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهت تعالی نظام اسلامی است.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که دانشجویان در خط مقدم مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های فرهنگی، فکری و عقیدتی دشمنان قرار دارند، تصریح کرد: دانشجویان با تبعیت از ولایت فقیه و کسب بصیرت دینی می توانند، هر فتنه دشمن را در نطفه خفه کنند که انتظار امروز نظام از قشر تحصیل‌کرده جامعه نیز همین است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که بسیاری از توفیقات علمی کشور مرهون مجاهدت شبانه‌روزی دانشجویان و دانشمندان جوان کشور با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است، گفت: برای دستیابی به قله‌های افتخار و اقتدار راهی جز خودکفایی در عرصه‌های علمی نداریم.

 

وی با تأکید بر این‌که تولید علم و جنبش نرم‌افزاری از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب از دانشجویان است، گفت: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی خودکفایی کشور در بسیاری از عرصه‌ها بوده است، بایستی در زمینه علمی نیز به خودکفایی حقیقی برسیم و همان گونه که رهبری فرمودند؛ کسب ثروت از راه تولید علم رسالت مهم دانشگاهیان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به این‌که دانشگاهیان کشور بایستی با مجاهدت در عرصه‌های علمی، انحصار فناوری و دانش غرب را بگیرند، گفت: خوداتکایی و تقویت باورهای دینی رمز غلبه ملت ایران بر توطئه‌های دشمنان است، باید با تمام وجود برای مقابله با دشمنان تلاش کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان خواستار زمینه‌سازی برای حمایت از ایده‌های نو و ابتکارات دانشجویان نخبه و خلاق شد و گفت: رمز خودکفایی کشور اتکا به نیروهای جوان و باور افکار نیروهای خلاق و خوش فکر نظام اسلامی است./935/پ202/س

ارسال نظرات