۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۸۷۴

همایش مرد آسمانی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «مرد آسمانی» به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور حجت الاسلام بهجت، فرزند مرحوم حضرت آیت الله بهجت در اهواز برگزار شد.
همايش مرد آسماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش « مرد آسمانی » ظهر امروز به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور حجت الاسلام علی بهجت، فرزند مرحوم حضرت آیت الله بهجت و مسؤولان استانی و دانشگاهی در سالن کنفرانس دانشگاه چمران برگزار شد.

در بخش نخست این مراسم حسن مروتی، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز از حضور حجت الاسلام علی بهجت در بین دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم که بتوانیم از سخنان سازنده حجت الاسلام بهجت در جهت ارتقای علمی و دینی دانشگاه شهید چمران اهواز بهره کامل را ببریم.

در بخش دیگری از این مراسم علیرضا مخبر دزفولی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران با بیان این که حضرت آیت الله بهجت مصداق بارز« العلماء باقون ما بقی الدهر » هستند ابراز داشت: برکات و خیرات حضرت آیت الله بهجت پس از وفاتشان همچنان مانند خورشیدی نورانی بر مریدان و اردتمندان وی می تابد.

مخبر دزفولی از حضرت آیت الله بهجت به عنوان عالمی فقیه و مرجعی بزرگ یاد کرد و گفت: آیات عرفان، سیر و سلوک الی الله، اخلاص و تقوا، دل زدگی از دنیا و تسلیم شدن در برابر معبود و اخلاق دینی و اسلامی از ویژگی هایی است که در حضرت آیت الله بهجت معنی می شوند.

در بخش پایانی این مراسم حجت الاسلام علی بهجت، دانش اندوزی و تمایل جهت کسب علم را از ویژگی های انسان معرفی کرد و گفت: علومی که انسان ها به دنبال کسب آنها هستند در راستای نیل به کمال و سعادت است که پس از شکافتن رموز علوم گوناگون در نهایت هر انسانی به مرتبه ای از علم می رسد و بعد دار فانی را وداع می گوید.

حجت الاسلام بهجت با بیان این که مرگ وجه مشترک همه موجودات الهی است اظهار داشت: ویژگی کمال طلبی تنها مختص انسان است که به دست آوردن این ویژگی از گذرگاه دانش اندوزی عبور می کند./9461/پ203/ب

ارسال نظرات