۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۴۸۱۸۳
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

توفیقات فرهنگی انقلاب اسلامی قابل توجه است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی و نهاد کتابخانه های کشور گفت: توفیقات فرهنگی انقلاب اسلامی ایران در طول سه دهه گذشته در مقایسه با جنگ نرم دشمنان قابل توجه است.
منصور واعظي، دبير شوراي فرهنگ عمومي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، منصور واعظی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و نهاد کتابخانه های کشور امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی که با حضور آیت الله مجتهدشبستری همراه بود، اظهار داشت: دشمنان انقلاب با تحمیل جنگی دیگر اما این‌بار در عرصه‌های فرهنگی و عقیدتی به دنبال براندازی نظام اسلامی از درون هستند.

 

وی با تأکید بر این‌که تاکتیک و استراتژی دشمنان امروز با سه دهه گذشته تفاوت‌های بسیاری کرده است، خاطرنشان کرد: وضعیت استکبار با 30 سال قبل قابل مقایسه نیست، چرا که انقلاب اسلامی ایران سال به سال قوی تر و استکبار ضعیف تر می شود، البته در این میان کاستی‌هایی نیز وجود داشته است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به این‌که توفیقات فرهنگی انقلاب اسلامی ایران در طول سه دهه گذشته در مقایسه با جنگ نرم دشمنان قابل توجه است، تصریح کرد: تلفات جنگ نرم و تاثیرات فرهنگی برخی آسیب های اجتماعی خارجی روی جوانان حقیقتی است که وجود دارد، اما در مقابل پیروزی‌های فرهنگی نظام اسلامی قابل مقایسه نیست.

 

وی با تأکید بر این‌که باید تمهیدات ویژه‌ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اندیشیده شود، یادآور شد: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان نقطه پایانی نخواهد داشت، چراکه اصالت این انقلاب با منافع مادی غرب در تضاد است، از این رو اصلی‌ترین وظیفه انقلاب اسلامی در واقع تسهیل کردن بندگی برای خدا در روی زمین است.

 

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان ها و تحقق عملی این تصمیمات در سطوح مختلف فردی و اجتماعی گفت: پیش از دولت های نهم و دهم تنها در شش استان نشست های شورای فرهنگ عمومی برگزار می شد که اکنون در تمام استان ها برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این‌که شورای فرهنگ عمومی امکان همدلی، وحدت و برادری در کشور را افزایش داده است، گفت: نهاد تصمیم‌گیری شورای فرهنگ عمومی موجب کاهش اقدامات جزیره‌ای و یا برخی موازی‌کاری های بی‌مورد در عرصه فرهنگی شده است، افزون بر این‌که اتخاذ استراتژی واحد و هدفمند از دیگر برکات این شورا بوده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به این‌که شورای فرهنگ عمومی طراح و تدوین‌گر چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی کشور است، افزود: نقشه راهنمای فرهنگ توسط این شورا تنظیم می‌شود و این نشان دهنده اهمیت این مجموعه است، بایستی با آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای کاربردی در قالب جلسات شورا به مقابله با معضلات اجتماعی و فرهنگی رفت.

 

دبیر کل نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که از جهت شاخص‌‌های اصلی کتابخوانی در منطقه رتبه نخست را داریم، اظهار داشت: در سند چشم‌انداز کتابخوانی تأکید شده که ایران در سال 1404 جزو 15 کشور اول جهان باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات