۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۷۲۳۶
نماینده خبرگان رهبری:

سازده زیستی زمینه کسب مدارج علمی ایمان را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که ساده‌زیستی زمینه کسب مدارح عالی ایمان را فراهم می کند، گفت: مردم نگاه ویژه ای به شیوه زندگی روحانیان دارند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری،روز گذشته در جمع ائمه جماعات مساجد و مبلغان شهرستان مراغه اظهار داشت: علما در احیا و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) همواره پیشگام بوده و مردم باید اخلاق اسلامی را در رفتار و گفتار علما و روحانیان مشاهده کنند.


وی با تأکید بر این‌که حفظ و حراست از قداست لباس روحانیت بایستی همواره مورد نظر مبلغان دینی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت به عنوان رکن اصلی اسلام و تشیع باید در مسیر الهی گام برداشته و الگویی برای سایر افراد باشند، مبادا با برخی اهمال‌کاری‌ها موجب بدبینی عوام نسبت به روحانیت شویم.


امام جمعه مراغه با بیان این که جامعه بیش از گذشته به راهنمایی، هدایت و ارشاد علمای دینی نیازمند است، تصریح کرد: رفتار و گفتار روحانیان بزرگترین تبلیغ دین در جامعه است، در حقیقت بهترین نوع تبلیغ مبانی اسلام نیز تبلیغ عمل‌گراست، مردم نگاه ویژه ای به نوع زندگی روحانیان دارند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که ساده‌زیستی زمینه کسب مدارح عالی ایمان را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: با وجود همه ترفندها و تبلیغات سوء دشمنان اسلام، روحانیان همواره در همه صحنه ها همدوش مردم تلاش کرده و به وظیفه خود برای تبلیغ اسلام، در طول دوران تاریخ عمل کرده اند.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اصول و مبانی عزاداری مقبول در ماه محرم پرداخت و اظهار داشت: مجالس سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان بهتر است به همان آداب و رسوم سنتی و به دور از خرافه‌گری و بدعت‌گذاری های نابجا برگزار شود.

 

وی با اشاره به این‌که مجالس عزاداری ماه محرم بایستی با بصیرت بخشی و روشنگری همراه باشد، گفت: روحانیان بایستی ابعاد مختلف واقعه عاشورا را تبیین کنند، از سوی دیگر مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز باید یادآور اهداف نهضت حسینی برای مردم و آزادیخواهان جهان باشد.

 

وی نقش روحانیت و مداحان در مقابله با خرافه گویی در عزاداری ها را مهم ارزیابی کرد و با تأکید بر حضور با معرفت و معنوی در آیین های سوگواری حسینی، گفت: آئین های سوگواری ماه محرم بایستی با تبیین ماهیت اصلی و فلسفه حقیقی قیام امام حسین (ع) همراه باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات