۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۴۶۷۹۰
امام جمعه بناب:

مبلغان حقایق دین را بیان کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: مبلغان دینی اعزام شده در آستانه ماه محرم حقایق و زیبایی های اسلام را تبیین و به مقابله با شبهات بپردازند.
امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب روز گذشته در نشست اعضای ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: تبلیغ در ماه محرم به لحاظ فضای معنوی حاکم، همواره با ثمرات ارزشمندی برای حوزه‌های علمیه همراه بوده است.

 

وی با تأکید بر این‌که نباید فرصت تبلیغی ماه محرم به دعواهای جناحی و یا جولان ستادهای تبلیغاتی عده‌ای تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید سطح بیداری و بصیرت ملت را افزایش داده و ثابت کنیم که هرکس در برابر اقتدار اسلام و تشیع بایستد به طور قطع به زمین می خورد.

 

حجت الاسلام باقری بنابی مجالس عزاداری و سوگواری ماه محرم را فرصتی برای بهره مندی از سفره برکات حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: این مجالس معنوی می تواند در جهت جبران کاستی های جامعه اسلامی و پیشبرد امور کشور تبدیل شود، هر چقدر به آیین های سوگواری امام حسین(ع) رونق و عظمت بدهیم همانقدر به سود دنیا و آخرت ما خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رسالت روحانیت در ماه محرم پرداخت و اظهار داشت: علما و اندیشمندان حوزوی در محافل و منابر خود برای روشنگری مسائل جامعه بیش از پیش اهتمام کنند و حقایق و زیبایی های اسلام را تبیین و به مقابله با شبهات بپردازند.

 

امام جمعه بناب بر روشنگری مبلغان دینی در بازگویی مظالم کفار و دشمنان اسلام و مظلومیت اهل بیت تأکید کرد و افزود: حقیقت امر آن است که انقلاب اسلامی ایران به برکت عاشورا و مکتب حسینی در جهان قد علم کرده است، این‌که امام راحل(ره) فرمود؛ عاشورا را زنده نگه دارید؛ بدین علت است که عاشورا تمام هیمنه و ابهت پوشالی ستمگران را شکسته است.

 

وی با بیان این‌که عاشورا و جمهوری اسلامی در برابر شرق و غرب و دنیا ایستاده است، افزود: در دنیای مادی‌گرای امروز نفسانیت اجازه نمی دهد اهمیت و بزرگی کاری که جمهوری اسلامی انجام داد، مشخص شود، برای حفظ هویت و موفقیت نظام، تنها راه ادامه نهضت عاشورای حضرت سیدالشهدا(ع) است./935/پ203/ب

ارسال نظرات