۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۴۵۸۶۳
آیت الله مهدوی کنی:

روحانیان سیاست توأم با صداقت را دنبال کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت حضور روحانیت در صحنه‌های سیاسی انقلاب تأکید کرد و گفت: طلابی که لباس مقدس روحانیت را پوشیده‌اند باید در تمام زمینه‌های دینی، اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشته باشد و سیاست به همراه صداقت را دنبال کنند.
 آيت الله مهدوي کني در مدرسه مروي تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه مروی تهران، بر ضرورت توجه به مسائل اخلاقی تأکید کرد و گفت: انسان باید در زندگی باطن اخلاقی خود را تقویت کند.
رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که قرآن و پیامبر اعظم(ص) به دنبال تقویت اخلاق جامعه هستند، ابراز کرد: این تفکر که باید دل انسان پاک باشد و هر کاری که خواست انجام دهد اشتباه است؛ افرادی که به دنبال اخلاق و تهذیب نفس هستند دچار گناه و لغزش نمی‌شوند.
آیت‌الله مهدوی کنی رفتار ظاهری و باطنی انسان را مکمل یکدیگر دانست و با بیان این‌که ائمه اطهار(ع) با وجود این‌که از کمال برخوردار بودند اما اطاعت خدا را فراموش نمی‌کردند، اظهار داشت: انسان نباید فکر کند چون کامل است دیگر نیاز به عبادت ندارد بلکه همواره برای رشد و تعالی باید تلاش کند.
وی با بیان این‌که انسان باید ظاهر و صورت واقعی خود را تزکیه کند، بیان داشت: تزکیه به معنای پاک کردن نیست بلکه به معنای رشد و شکوفایی است، مانند زکات که به معنی با برکت شدن مال است.
رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیه «یَسْأَلُونَکَ عَنِ الأَنفَالِ قُلِ الأَنفَالُ لِلّهِ وَالرَّسُولِ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَأَصْلِحُواْ ذَاتَ بِیْنِکُمْ وَأَطِیعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ» گفت: دنیا متعلق به مؤمنان است هر چند کافران نیز از آن بهره می‌برند؛ این آیه به موضوع تقسیم غنائم یا «فیء» می‌پردازد و سهم مسلمانان، خداوند و رسولش را مشخص کرده و بیان می‌کند که ثروت نباید در دست عده‌ای از ثروتمندان باشد.
آیت‌الله مهدوی کنی در ادامه طلاب را به مقاومت در برابر سختی‌ها و ناملایمات توصیه کرد و گفت: طلابی که صلاحیت علمی،‌اخلاقی و عملی دارند از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم برخوردار هستند و با تلبس به لباس مقدس روحانیت می‌توانند مردم را هدایت کنند.
وی در ادامه شرایط و مشکلات طلبگی در دوران طاغوت را یادآور شد و ابراز کرد: طلاب در آن زمان مورد اذیت آزار قرار می‌گرفتند و مقاومت در برابر این مشکلات یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های طلاب بود.
رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که ارزش هر فردی به اندازه اثر او است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی ایران دنیا را متحول کرد و اثری ارزشمند برای همه جهانیان به یادگار گذاشت.
آیت‌الله مهدوی کنی در ادامه بر ضرورت حضور روحانیت در صحنه‌های سیاسی انقلاب تأکید کرد و گفت: طلابی که لباس مقدس روحانیت را پوشیده‌اند باید در تمام زمینه‌های دینی، اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشته باشد و سیاست به همراه صداقت را دنبال کنند.
رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان بیان داشت: فداکاری، ایثار، احترام، تواضع، فروتنی، استمرار در مطالعه و آمادگی برای تبلیغ را از ویژگی‌های اساسی طلاب برشمرد.
گفتنی است، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه مروی، امروز پس از پایان درس اخلاق آیت الله مهدوی کنی برگزار شد./927/پ203/ج
ارسال نظرات