۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۴۱۳
آیت الله صفایی بوشهری:

برنامه ریزی دانش بنیان شکوفاکننده ظرفیت های کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برنامه ریزی دانش بنیان را شکوفا کننده ظرفیت ها و قابلیت های موجود کشور دانست و گفت: نیاز کنونی بخش شیلات و کشاورزی، شکوفا کردن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود با برنامه‌ریزی دانش بنیان است.
صفايي بوشهري، نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، رییس سازمان شیلات کشور، روز گذشته با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این دیدار با بیان این که دریا ذخیره ای استراتژیک است، اظهار داشت: بسیاری از کشورها در برنامه‌ریزی‌های کلان خود دستیابی به دریا را مدنظر قرار داده و آرزوی کرانه‌ای بودن را در سر ‌پرورانده‌اند.

امام جمعه بوشهر وجود آلاینده‌های نظامی، صنعتی و قلیایی برای حوزه شیلات را خطر جدی دانست و تصریح کرد: باید با ارائه راهکارهای مناسب، از پیشرفت آلودگی‌های دریایی جلوگیری شود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر لزوم ایجاد کارخانه‌های مرتبط با حوزه‌ شیلات با توجه به نیازهای داخلی در استان تأکید کرد و نیاز کنونی بخش شیلات و کشاورزی استان را شکوفا کردن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود با برنامه‌ریزی دانش بنیان خواند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به بازرگانی در بخش شیلات، به مسؤولان شیلات کشور پیشنهاد داد که با ایجاد کارخانه‌های مجهز و تشکیل کنسرسیوم، افزون بر رفع نیازهای خوراکی و روغنی موجود در استان، تجارت الکترونیک را در کشور و جهان تقویت کنند.

آیت الله صفایی بوشهری، عرصه صیادی و شیلات را بر خلاف تفکّر حاکم، یک کار بسیار دقیق علمی و دانش بنیان عنوان کرد و گفت: باید با آموزش روش‌های لازم به فعالان حوزه پرورش و تولید شیلات، به دنبال افزایش سطح کیفی و جلوگیری از آسیب‌های وارده به حوزه شیلات و دریا باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که تسلّط مرتبطین دریا با حوزه پزشکی دریایی یکی دیگر از ملزومات کنونی است، این مسأله را سبب جلوگیری از بروز مشکلات اساسی گذشته دانست و افزود:گسترش نگاه جمعی و ایجاد تعاونی در عرصه پرورش آبزیان یکی دیگر از راه‌های پیشرفت است و باید با هدایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بوشهر، زمینه‌های پیشرفت را فراهم کنیم.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی در سه عرصه‌ مدیریت دریا، استفاده بهینه از دریا و پرورش آبزیان و مدیریت بازرگانی آبزیان، می‌توانیم از وابستگی به سایر منابع درآمدی خودکفا شویم.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان سخنان خود لازمه رسیدن به موفقیت و پیشرفت را در گرو رفتن به سمت گسترش حوزه شیلات براساس دانش بنیانی و مدیریت بازرگانی و ایجاد فضاهای مرتبط دانست و از مسؤولان خواستار تلاش در این زمینه شد./9454/د103/ج

ارسال نظرات