۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۳۳۶
با وجود بحران اقتصادی و طوفان سندی؛

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میلیاردها دلار صرف تبلیغات کردند

خبرگزاری رسا ـ در حالی که مردم آمریکا به دلیل طوفان سندی در بحران قرار دارند، نامزدهای انتخابات آمریکا میلیاردها دلار را هزینه تبلیغات کرده اند.
a

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با وجود بحران اقتصادی فراگیر، پیش‌بینی شده است انتخابات 2012 آمریکا پرهزینه‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا باشد.

 

با توجه به تاریخ رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا شاهد این واقعیت هستیم که هر‌ نامزدی که پول بیشتری داشته باشد، بخت بیشتری برای رفتن به کاخ سفید خواهد داشت.

 

از این روست که نامزدهای راه یافته به رقابت نهایی بیش از آنکه برای دیدار با رای‌دهندگان آمریکایی تلاش کنند،‌ دغدغه تامین هزینه‌های تبلیغاتی را دارند که اغلب این هزینه‌ها نیز از طریق شرکت‌های بزرگ، اتحادیه‌ها و افراد ثروتمند تامین می‌شود.

 

در همین راستا بود که نشریه «فوربس» در مطلبی نوشت: باراک اوباما و میت رامنی شانه به شانه در حال جمع آوری کمک‌های مالی میلیون دلاری از میلیاردرهای آمریکایی و هزینه این کمک‌ها در تبلیغات انتخاباتی خود هستند.

 

البته میلیاردرهای آمریکایی خود نسبت به این موضوع بی‌میل نیستند و مشتاقانه در حال سرازیر کردن پول‌های خود در انتخابات 2012 هستند.

 

طبیعتا هر قدر تبلیغات بیشتری برای یک نامزد انتخاباتی انجام گیرد، آن نامزد شانس بیشتری برای موفقیت در انتخابات خواهد داشت.

 

سرمایه‌داری که میلیون‌ها دلار هزینه تبلیغات رئیس جمهور کرده، قطعا با بررسی منافع و عواید متعاقب انتخاب فرد مورد نظر دست به چنین سرمایه گذاری زده است.

 

بنابراین یکی از مهمترین وظایف رییس جمهور منتخب، سیاست گذاری بر اساس منافع این شرکت‌ها و سرمایه‌داران خواهد بود./982/ب101/د

ارسال نظرات