۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۴۴۹۸۶
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(21)؛

نقش رسانه‌ها در شناسایی و شناساندن جنگ نرم پر رنگ است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل خبرگزاری قرآنی ایکنا با بیان این‌که نقش رسانه‌ها در شناسایی و شناساندن جنگ نرم پررنگ است، برخورداری از فرهنگ بسیجی را در این عرصه ضروری دانست.
سيدمهدي تقوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور و مدیرعامل خبرگزاری قرآنی ایکنا در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به ریشه‌یابی اصطلاح جنگ نرم در فرهنگ دینی جامعه پرداخت و مباحث مطرح شده در قرآن کریم، اعم از علل افزایش یا نقصان ایمان و کفر را از مباحث جنگ نرم برشمرد.
وی با بیان این‌که معادل دینی و قرآنی جنگ نرم، جنگ ایمان و کفر است، اهمیت این مساله را با ریشه‌یابی صحیح دوچندان دانست و با تاکید بر نقش رسانه‌ها در شناسایی و شناساندن این مقوله، افزود: کسانی می‌توانند در عرصه جنگ نرم وارد شوند و حقیقتا مبانی و پایه‌های ایمان جامعه را تقویت کنند که واقعا بهره‌ای از ایمان برده باشند.
رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت ترویج فرهنگ بسیجی، یادآور شد: رسانه‌ها به هر میزان که از فرهنگ بسیجی برخوردار شوند، توان تبیین جنگ نرم را برای مخاطبان دارند، اما اگر از این فرهنگ برخوردار نشدند، ناخواسته در جبهه مقابل قرار می‌گیرند بدون این‌که متوجه عملکرد خود باشند.
وی غفلت از فرهنگ بسیجی را سبب تقویت تجمل و کاهش زهد و ایثار دانست و گفت: بیان جنگ نرم صرفا یاد گرفتن فرمول‌ها نیست، رسانه باید اهل معنا شوند تا این مفهوم را درک کنند، همان‌طور که شهید آوینی، اهل معنا و ظرافت بود و به همان نسبت و به طور جدی به طرح موضوع جنگ نرم و ریشه‌های آن در آثار خود پرداخت.
وی با بیان این‌که رسانه‌ها با سرمشق قرار دادن شهید آوینی می‌توانند وارد عرصه جنگ نرم شوند و این احساس مسؤولیت را در خود ذخیره کنند، شناخت ابزار روز، استفاده از تکنیک‌های روزآمد، شناخت عرفان ناب اسلامی و معرفی ابعاد معنوی دین و انتقال آن به مردم را سبب ایجاد عطش معنویت‌طلبی در جوانان و اشباع آن دانست. /920/پ202/ن
ارسال نظرات