۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۴۴۶۰۸
بزرگداشت فقیه متاَله(3)؛

عرفان آیت الله قاضی بر قرآن و شریعت تکیه داشت

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله سید‌علی آقا قاضی گفت: عرفان آن عارف بالله بر خلاف عرفان‌های کاذب و نوظهور بر قرآن و شریعت تکیه داشت.
آيت الله سيدعلي قاضي

 

حجت الاسلام احمد غروی، دبیر علمی کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه برگزاری این کنگره بزرگ علمی و معرفتی ترتیب یافت، اظهار داشت: آنچه که مسلم است؛ شور و علاقه وصف‌ناپذیر جوانان برای بهره‌مندی از معارف دینی و عرفان اسلام است، اگر بدرستی پاسخگوی این نیاز معرفتی نباشیم، قطعا دشمنان برنامه‌ریزی هایی برای این مساله دارند.

 

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله سید‌علی آقا قاضی به عنوان اسوه اخلاق، عرفان و معرفت دینی، آشنایی نسل جوان با عرفان حقیقی و مورد تائید مبانی اسلامی است، چراکه عرفان آیت الله سید‌علی آقا قاضی بر خلاف عرفان‌های کاذب و نوظهور بر قرآن و شریعت تکیه داشت.

 

وی ادامه داد: این کنگره با هدف معرفی عرفان واقعی در مقابل عرفان‌های کاذب و نوظهور و همچنین تبیین شخصیت عرفانی مرحوم حاج سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی برگزار می شود که امیدواریم سخنرانی اساتید برجسته حوزوی طی دو روز و برگزاری نشست‌های مختلف جنبی کنگره فصلی جدید در آگاهی نسل جوان جامعه نسبت به توطئه‌های دشمنان اسلام در القای باورهای غلط از عرفان حقیقی اسلام باشد.

 

دبیر علمی کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سالیان گذشته مبانی و القائات غلط و التقاطی عرفان‌های کاذب دیانت و شریعت ناب محمدی(ص) را مورد تهدید قرار داده است، این کنگره به دنبال تاکیدی بر این مساله است که عرفان واقعی با تکیه بر کتاب، شریعت، سیره و سنت نبوی و ائمه اطهار(ع) محقق می شود.

 

حجت الاسلام غروری در ادامه از ارسال 133 مقاله به دبیرخانه کنگره خبر داد و گفت: 56 مقاله بعد از داوری نهایی کمیته علمی، چاپ شده و 11 مقاله در روزهای برگزاری کنگره به صورت سخنرانی ارایه می شود، افزون بر این‌که 2 مقاله سفارشی نیز در خبرنامه کنگره چاپ و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی همچنین از انتشار 9 اثر ارزشمند مکتوب در راستای معرفی شخصیت عرفانی و اخلاقی آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی خبر داد و گفت: نگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی 15 و 16 آبان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد./935/ت302/س

ارسال نظرات