۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۴۸۲
خطیب جمعه نجف:

سلفی گرایان افراطی درصدد رسیدن به قدرت در سوریه هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، نسبت به تلاش سلفی گرایان برای رسیدن به قدرت در برخی کشورهای انقلابی نظیر سوریه، لیبی و مصر به شدت هشدار داد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز عید سعید قربان که صبح امروز در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به فرارسیدن دوران بازگشت بشریت به خداوند متعال، گفت: ملت ها در انتظار عصر جدیدی به نام عصر بازگشت به خداوند هستند، بشریت در دو قرن گذشته از پروردگار دور شده و در هوا و هوس و مسائل مادی غرق شده است.

 

وی افزود: همه آمارها نشان می دهد که ملت ها در حال بازگشت به دین هستند و اعتقاد دارند که اسلام در پویایی انسان نقش عمده ای دارد و نظم سیاسی را تاسیس می کند.

 

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: ملت های عربی در انقلاب هایشان به سوی سه جهت حرکت می کنند که گرایش به نظام کمونیستی یکی از این جهت ها به شمار می آید، این جهت از سوی آمریکا و کشورهای بزرگ جهان که از تاسیس نظام های سیاسی بر اساس آزادی به شدت واهمه دارند، رواج داده می شود.

 

خطیب جمعه نجف از جریان سلفی به عنوان دومین جهت نو پدید در برخی کشورهای انقلابی نام برد و اظهار داشت: گرچه این جریان اسلامی است، ولی افراطی و تکفیری به شمار می آید و به خشونت و عدم ارتباط با دیگران ایمان دارد. این جریان به هیچ وجه متمدن نیست و درصدد به قدرت رسیدن در مصر و لیبی و سوریه است، ملت های عربی باید نسبت به این جریان که توانایی نظم بخشی به زندگی را ندارد، برحذر باشند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: جریان اسلام معتدل نیز سومین جهتی است که در انقلاب ملت های عربی دیده می شود که بر اساس بنای انسان معتدل پایه گذاری شده و یک جریان و جهت بسیار خوب و ایده آل به شمار می آید.

 

سید صدرالدین قبانچی به وزیده شدن بادهای تغییر در عربستان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بادهای تغییر جدیدی در حال وزیدن و رسیدن به برخی نظام های منطقه نظیر عربستان و اردن است. نظام آل سعود به بهانه وجود دست های بیگانه در اعتراضات به قلع و قمع شهروندان و گمراه ساختن جهانیان می پردازد، اما حقیقت چیز دیگری است و ملت عربستان در حال قیام تدریجی قرار دارد.

 

استاد حوزه علمیه نجف تاکید کرد: جنبش اصلاح طلبانه در بحرین و اردن نیز ادامه دارد و هیچ ارتباطی با بیگانگان ندارند، ملت ها امروزه در پی آزادی و تشکیل نظامی بر اساس انتخابات هستند.

 

وی حمله رژیم صهیونیستی به سودان را محکوم کرد و بیان داشت: این حمله نظامی نشان داد که اسرائیل در صورت تمایل به هر جایی که دوست دارد، حمله می کند که پیام بسیار خطرناکی است. ما حمله اسرائیل به سودان را محکوم کرده و نسبت به خطر این رژیم هشدار می دهیم.

 

حجت الاسلام قبانچی خاطر تاکید کرد: در ایام حج قرار داریم و برائت خود را از اسرائیل تجاوزگر و کشورهای استعمارگر اعلام می کنیم و صدای خود را همراه با برائت حجاج از ظلم و ظالمان قرار می دهیم./980/ب901/د

ارسال نظرات