۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۴۴۳۴۰
به دلیل نقض حاکمیت؛

سودان از رژیم صهیونسیتی شکایت می کند

خبرگزاری رسا ـ سفیر سودان در سازمان ملل متحد گفت: سودان تصمیم گرفته است که از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل به دلیل نقص حاکمیت این کشور شکایت کند.
سودان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از هیسپان تی وی، علی عثمان سفیر سودان در سازمان ملل متحد، روزگذشته در پی اقدام رژیم صهیونیستی نسبت به بمباران کارخانه اسلحه سازی خارطوم، گفت: کشورش تصمیم گرفته است که به طور رسمی از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.


وی افزود: رژیم صهیونستی حریم هوایی کشور سودان را نقض کرده است و با چهار فروند هواپیمای جنگنده وارد خرطوم پایتخت سودان شده و کارخانه اسلحه سازی را بمباران کرده‎اند.


سفیر سودان در سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: این کار رژیم صهیونستی بر خلاف منشور سازمان ملل است و این سازمان باید هر چه زودتر این تجاوز اسرائیل نسبت به سودان را محکوم کند.


گفتنی است که اتحادیه عرب روز گذشته در واکنش به این حمله با صدور بیانیه ای بمباران کارخانه اسلحه سازی خرطوم سودان را محکوم و اعلام کرده که چنین اقدامی بر عد
م احترام به  حاکمیت ملی یک کشور مستقل است.

 

مردم سودان در پی این اقدام تظاهرات علیه رژیم صهیونستی برگزار کردند و با سر دادن شعارهایی علیه این رژیم و دولت آمریکا، حمله هوایی مذکور را محکوم کردند. معترضان سودانی شعارهایی چون «مرگ بر اسرائیل» و «اسرائیل را از روی نقشه حذف کنید» سر دادند.


سودان همچنین اسرائیل را در رابطه با حمله موشکی دیگری در آوریل سال 2011 به خودرویی در بندر سودان مقصر می‎داند.


ایهود باراک وزیر امور نظامی رژیم اسرائیل نیز در واکنش به سوالات مطرح شده پیرامون این حمله گفت: هیچ چیزی وجود ندارد که من بخواهم در رابطه با این موضوع بگویم./994/ب901/ک

 

ارسال نظرات