۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۴۲۷۸۰

چند خبر کوتاه از شمال کشور

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که نماز جمعه یکی از رویش های مهم انقلاب اسلامی است، گفت: حراست از دستاوردهای والای انقلاب اسلامی یکی از رسالت های نماز جمعه است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای صورت گیرد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی، امام جمعه محمودآباد امروز در دیدار نماینده شورای ائمه جمعه استان با بیان این که حضور و جدیت مردم در نماز جمعه نشان از توجه به نظام و اسلام است، گفت: امام جمعه آخرین امید و پناه مردم است که به همین دلیل مطالبات مردم از امام جمعه است.

 

وی با اشاره به این که نماز جمعه یکی از رویش های مهم انقلاب اسلامی است که باید بر ترویج و گسترش آن توجه خاصی شود، خاطرنشان کرد: حراست از دستاوردهای والای انقلاب اسلامی یکی از رسالت های نماز جمعه است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با تأکید براین که در تریبون نماز جمعه باید سیاست های نظام اسلامی تبلیغ و ترویج شود، تصریح کرد: منابر نماز جمعه جایگاهی برای بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و توصیه به تقوای الهی است.

 

وی نماز جمعه را بهترین فرصت برای تقویت وحدت و انسجام داخلی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت مهم در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان بهره گرفت.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به این که مقام معظم رهبری نسبت به جذب جوانان در ستادهای نماز جمعه و فضای مصلا توصیه های مهم دارند، گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم به صورت جدی به این موضوع اهمیت می دهد و یکی از دستاورد های آن ایجاد مهدهای آدینه در مصلاهای سراسر کشور بوده است.

 

مسؤول شورای هماهنگی مازندران: شعار مرگ بر آمریکا به یک شعار جهانی تبدیل شده است

 حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌های استان و فرمانداران با شورای تامین با اشاره به در پیش بودن یوم الله سیزده آبان،13 آبان را روز تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی را افتخار ملت ایران اسلامی و همه دنیا یاد می‌کردند.

 

حجت الاسلام یوسف پور حضور هر ساله مردم در راهپیمایی 13 آبان را بیانگر پویایی اندیشه ضد استکباری امام خمینی(ره) دانست و گفت: تداوم روحیه انقلابی بین نوجوانان و جوانان از جمله راه‌های وفاداری به آرمان‌های اسلام و انقلاب است.

 

وی 13 آبان را یادآور همه رنج ها و زحمت های ملت ایران برای دستیابی به آزادی و استقلال دانست و گفت: وقایع 13 آبان چراغ راهنمای نسل های آینده برای ادامه دادن به مبارزه برای رسیدن به پیروزی نهایی حق بر باطل است.

 

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که سالگرد 13 آبان بیانگر سه رویداد مهم در تاریخ ایران اسلامی است، یادآور شد: در این روز تبعید امام راحل، کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اتفاق افتاد که همه اینها با یک هویت مشترک مقابله با استکبار و عوامل آن است.

 

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را متولی برگزاری این مناسبت‌های دانست و گفت: بر اساس ابلاغ شورای هماهنگی مرکز برنامه‌های 13 آبان امسال در قالب چند کمیته که شامل دانشجویی، دانش‌آموزی، طلبه و روحانیان، تبلیغات و ارتباطات است، برگزار می‌شود.

 

امام جمعه محمود آباد: مدرسه بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی است

حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی، امام جمعه محمودآباد، امروز در جلسه شورای قرآنی آموزش و پرورش شهرستان با بیان این که آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده و تعالی دانش آموزان در عرصه های مختلف نقشی اساسی و مهم را دارا است، گفت: تعالیم والای قرآن کریم باید در جان های پاک دانش آموزان نهادینه شود تا آنان برنامه زندگی خود را براساس این کلام نورانی ترسیم کنند.

 

وی با بیان این که نسل جوان جامعه هدف اصلی دشمنان در جنگ نرم است و آنان می خواهند از هر برنامه ای برای به انحراف کشیدن جوانان بهره گیرند، خاطرنشان کرد: مدارس بهترین بستر برای نشر مفاهیم قرآنی و ارزنده ترین سنگر برای دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند و آنان را از مسیر شومی که دشمنان برای آنان تدارک می بینند بازدارد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، یادآور شد: قرآن گوهر گران بهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است و باید از آن به بهترین نحو ممکن بهره برداری کنیم.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید با برنامه ریزی منسجم و هدفمند باشد، بیان داشت: دایر کردن مدارس قرآنی، آموزش تخصصی قرآن مجید و برپایی نماز جماعت در حقیقت گسترش فرهنگ قرآنی و نهادینه کردن تعالیم دینی در بین دانش آموزان است که باید با اهتمام خاصی این حرکت های والا ادامه یافته و بر ترویج آن تاکید شود./950/پ202/س

ارسال نظرات